Zamknięta jest już lista propozycji zmian w nocnej komunikacji, które mają wejść w życie 1 maja. Jak będą jeździły nocne autobusy – Zarząd Transportu Miejskiego zdecyduje jeszcze w tym tygodniu. A o co prosili pasażerowie?
• Za to już od 1 maja do końca czerwca a później od jesieni wszystkie trzy linie będą kursować przez cały tydzień. To jest już przesądzone. Podobnie jak to, że zmieni się numeracja linii z 301, 302 i 303 odpowiednio na N1, N2, N3.
• Pewne jest też to, że trasa linii N1 – zgodnie z sugestią naszego Czytelnika – zostanie wydłużona z ul. Zbożowej przez Sławinkowską do Willowej.
Teraz linia 301 na Sławinek jeździ z pl. Litewskiego przez Krakowskie Przedmieście, Al. Racławickie, al. Warszawską i Zbożową. – Autobus zupełnie niepotrzebnie jedzie przez dzielnicę domków jednorodzinnych omijając nasze osiedle – skarżył się Rafał Poleszak, mieszkaniec os. Botanik.
Dziś ZTM ma zatwierdzić zmianę tej trasy. Autobus tak jak teraz wjeżdżałby z Al. Racławickich w al. Warszawską, ale później skręcałby w prawo w al. Solidarności, później w lewo w ul. Ducha a następnie Willową i Zbożową dojeżdżałby pod skansen. Tam kończyłby jazdę. Powrót do śródmieścia odbywałby się tą samą, nową trasą.
ZTM analizuje teraz pozostałe sugestie pasażerów. – Pojawiały się prośby o skierowanie komunikacji nocnej do Świdnika, osiedla Borek i na Szerokie – wylicza Justyna Góźdź z ZTM zastrzegając, że były to pojedyncze głosy.
Wśród maili od pasażerów były też propozycje poprowadzenia trasy N1 przez pętlę przy os. Widok oraz jej wydłużenie do pętli przy Żeglarskiej. A także skierowanie nocnej komunikacji przez ul. Związkową.
Pojawił się również pomysł, by nocne autobusy kursowały nie – jak teraz – co godzinę, ale co 30 minut.
– Postaramy się do końca tygodnia ustalić ostateczny kształt komunikacji nocnej, który obowiązywać będzie od 1 maja – zapowiada Góźdź.