Po świętach zmienią się godziny pracy lubelskiego Urzędu Miasta. Od 10 kwietnia w poniedziałki i wtorki interesanci będą przyjmowani w godz. 7.30-17.
Po zmianach dłużej w pracy pozostanie tylko część urzędników. Pracować będą wydziały: Informatyki i Telekomunikacji, Ochrony Środowiska i Wydział Spraw Administracyjnych. W Wydziale Finansowym do godz. 17 pracować będą referaty podatkowe, referat ds. egzekucji administracyjnej oraz stanowisko pracy ds. dodatków mieszkaniowych i sekretariat wydziału. W Urzędzie Stanu Cywilnego dłużej pozostaną pracownicy odpowiedzialni za rejestrację zgonów.
Do godz. 17 czynny będzie też Miejski Inspektorat Gospodarki Mieszkaniowej, biuro miejskiego rzecznika konsumentów i wszystkie filie Biura Obsługi Mieszkańców.
To kompromisowe rozwiązanie. Prezydent miasta Adam Wasilewski chciał, żeby w poniedziałki i środy dłużej pracowali wszyscy urzędnicy. Związkowcy z magistrackiej "Solidarności” woleli, by dodatkowy dzień wyznaczono na wtorek i sprzeciwiali się przetrzymywaniu w pracy pracowników wydziałów, które nie zajmują się obsługą interesantów.