Widok na Czerniejówkę zasłoniła już gęsta sieć prętów zbrojeniowych, które będą wzmacniać płytę nośną nowego mostu powstającego w ciągu ul. Fabrycznej.
Za około tydzień może się tu rozpocząć betonowanie konstrukcji. Nowy most powinien być gotowy nie później niż pod koniec października. Taki termin zapisany jest w umowie pomiędzy władzami Lublina a wykonawcą robót, Przedsiębiorstwem Robót Drogowych Lubartów.
Umowa obejmuje nie tylko rozebranie starej przeprawy przez rzekę i zbudowanie nowej, ale też przebudowę ronda przy Gali i wyznaczenie buspasów (w obu kierunkach) na ul. Fabrycznej i Drodze Męczenników Majdanka między skrzyżowaniem z Wolską i Łęczyńską a skrzyżowaniem z ul. Sulisławicką i Grabskiego. Na Fabrycznej powstanie też sygnalizacja świetlna przy wyjeździe z Bronowickiej, a nad ul. Lubelskiego Lipca ’80 zamontowana ma być sieć zasilająca dla trolejbusów.
W ramach tego samego zlecenia odnowionych ma być także siedem zatok na przystankach komunikacji miejskiej. – Trzy zatoki na ul. Wolskiej, na al. Piłsudskiego przy szkole, na ul. Lubelskiego Lipca ’80 w rejonie skrzyżowania z al. Piłsudskiego, na ul. Kunickiego przy pl. Bychawskim i na Drodze Męczenników Majdanka przed wiaduktem kolejowym – wylicza Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Drogowcy zaczęli od zatoki na ul. Lubelskiego Lipca ’80.
Kontrakt między miastem a PRD Lubartów został podpisany równo rok temu, od tamtej pory wykonawca zrealizował już prawie połowę prac objętych umową. Czy zdąży z drugą połową przed listopadem? Na to pytanie Ratusz odpowiada stwierdzeniem, że „wykonawca nie sygnalizuje potrzeby przedłużenia terminu”.