Pomyślnie zakończyły się odbiory techniczne przebudowanej ul. Grygowej z nowymi wiaduktami nad torami kolejowymi. Do oddania ulicy kierowcom brakuje już tylko pieczątek od nadzoru budowlanego. – Są szanse na szybkie otwarcie drogi – zapewniają miejscy urzędnicy
Stary, 750-metrowy wiadukt w ciągu ul Grygowej był największym tego typu obiektem w Lublinie, ale trzymał się już na słowo honoru. Ze względu na jego fatalny stan techniczny przejazd możliwy był tylko w jednym kierunku, obowiązywały też ograniczenia co do tonażu pojazdów, a sama ul. Grygowej miała tylko jedną jezdnię.
Teraz ul. Grygowej jest dwupasmówką, a zamiast jednego monstrualnego wiaduktu są cztery mniejsze, po dwa na każdą jezdnię. Zbudowane zostało także rondo na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą do biegnącej poniżej, w poziomie torów, ul. Rataja. Powstały też wydzielone trasy dla rowerzystów. Nowa droga znacznie ułatwi przejazd między Hajdowem i Zadębiem a Felinem i Bronowicami.
Od wtorku kierowcy mogą już odliczać dni do otwarcia ulicy. – Zakończyliśmy już odbiory techniczne inwestycji i złożyliśmy wniosek o pozwolenie na użytkowanie do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego – informuje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Liczymy na to, że sprawa zostanie potraktowana priorytetowo.
Jeżeli zgoda nadzoru budowlanego zostanie wydana szybko, to wyczekiwana droga może być przejezdna już na przełomie kwietnia i maja. Możliwe staną się również zmiany tras linii komunikacji miejskiej, chociażby „wyprostowanie” linii 1 albo przywrócenie zjazdowej linii trolejbusowej 909.
Dodajmy, że nad dwupasmówką powstała też sieć trakcyjna dla trolejbusów, które będą mogły dojeżdżać do pobliskiej zajezdni również od strony ul. Metalurgicznej, a nie tylko od ul. Dekutowskiego i al. Witosa. W ramach osobnego zlecenia budowana jest sieć trolejbusowa od istniejącej pętli przy Mełgiewskiej do skrzyżowania z ul. Grygowej.
Przebudowa ulicy kosztowała 70,2 mln zł, a jej wykonawcą był warszawski Budimex. Władze miasta planują już budowę kolejnego odcinka ul. Dekutowskiego, czyli trasy będącej przedłużeniem ul. Grygowej i kończącej się skrzyżowaniem z Drogą Męczenników Majdanka. Trasa ma być poprowadzona wzdłuż cmentarza na Majdanku w kierunku ul. Głuskiej.