Reklamację dotyczącą niewywiązania się poczty z przyjętej usługi można składać w terminie 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki.
Jeśli w ciągu 14 dni od daty przesyłka nie doszła do adresata, to piętnastego dnia możesz złożyć reklamację. Do tego czternastodniowego terminu nie wlicza się dni ustawowo wolnych od pracy.
Jeśli przesyłka dotarła,
ale była naruszona albo zniszczona, musisz spisać oświadczenie przy jej odbieraniu, że zauważyłeś np. jakieś naderwania, ubytki. Gdyby przesyłka była uszkodzona, przy jej odbiorze poproś pracownika poczty o sporządzenie protokołu. Protokoł będzie przydatny przy składaniu reklamacji. Bo jeśli przyjmiesz przesyłkę bez zastrzeżeń, nie będziesz mógł wystąpić z roszczeniami. Nie dotyczy to jednak sytuacji, jeśli ubytki lub uszkodzenia były niewidoczne.
Jako dowód zachowaj opakowanie uszkodzonej przesyłki! Na złożenie reklamacji masz:
• 7 dni od otrzymania przesyłki - w przypadku jeśli przesyłka nie dotarła, bądź ma niekompletną zawartość lub uszkodzenia, niewidoczne przy jej przyjmowaniu
Reklamacja powinna zawierać dane:
- imię i nazwisko, nazwę, lub firmę,
- adres zamieszkania albo siedziby nadawcy lub adresata,
- rodzaj reklamowanej przesyłki,
- uzasadnienie reklamacji,
- kwotę odszkodowania w przypadku, gdy żądamy odszkodowania,
- podpis reklamującego.