S17 nabiera finalnych kształtów. Na piątym odcinku, od węzła Witosa do obwodnicy Piask, trwają już ostatnie prace. Wkrótce rozpocznie się okres odbiorów.
Już za kilka dni kierowcy powinni korzystać z al. Solidarności, czyli zupełnie nowego wjazdu do Świdnika.
– Trwa kompletowanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia odbioru budowlanego. Droga przebiega po zupełnie nowym śladzie i obowiązują nas ściśle określone procedury, które, niestety, są czasochłonne – dodaje Nalewajko.
Po przeciwnej stronie, na pierwszym odcinku Sielce – Bogucin, drogowcy zbliżają się w szybkim tempie do końca. – Na tym odcinku również trwają prace porządkowe. Ku końcowi mają się także prace przy montażu ekranów ochronnych – dodaje Krzysztof Nalewajko. Do końca roku mają być także oddane wszystkie wiadukty na starej "17”, tym samym znikną dotychczasowe objazdy.
Realizacja drogi ekspresowej długości 66,8 km została podzielona na 5 kontraktów. Zakres prac obejmuje budowę: ponad 69 km drogi ekspresowej, uwzględniając wszelkie łączniki i fragment S19, 79 obiektów inżynierskich, 66 przejść dla zwierząt, ponad 130 km dróg dojazdowych obsługujących ruch lokalny, ponad 60 km ekranów przeciwhałasowych, 4 miejsca obsługi podróżnych.
Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski współfinansuje Unia Europejska ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wynosi 3,5 miliarda złotych, z czego dofinansowanie unijne to 2,6 miliarda złotych.
W tym roku ma być oddany piąty odcinek Witosa – Piaski, pozostałe, sukcesywnie, w przyszłym roku.