W niedzielę zakończy się internetowe głosowanie na nowe trasy nocnych linii autobusowych. Dla każdej z trzech linii opracowano po dwa warianty tras. Wiadomo już, które cieszą się większym poparciem głosujących pasażerów.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
W przypadku linii N1 więcej zwolenników (62 proc.) ma wariant zakładający, że autobus pojedzie z pętli przy Paderewskiego przez Choiny, Elsnera, al. Kompozytorów Polskich, al. Smorawińskiego, Lipińskiego, Północną, Szeligowskiego, Gębali, Chodźki, Obywatelską, Lubartowską, Świętoduską, Królewską, pl. Wolności, a dalej obecną trasą nad zalew. Mniejszym poparciem cieszy się pomysł, by linia jeździła z os. Choiny przez Koncertową, Zelwerowicza, Choiny, Elsnera, al. Kompozytorów Polskich, al. Smorawińskiego i Chodźki.
Większość głosujących (58 proc.) na nową trasę linii N2 opowiada się za tym, by autobus zmienił przystanek końcowy i zamiast do os. Poręba kursował na ul. Gęsią.
Najwyraźniej faworyta widać w głosowaniu na trasę linii N3, bo aż 72 proc. internautów opowiada się za tym, by autobus w kierunku Abramowic pojechał przez ul. Nowy Świat. Trasa zaczynałaby się na pętli Skansen, biegła przez Zbożową, Willową, rondo Honorowych Krwiodawców, Lipową, Okopową, pl. Wolności, Zamojską, pl. Dworcowy, Pocztową, Kunickiego, Nowy Świat, Smoluchowskiego, Kruczkowskiego, Zemborzycką i Kunickiego do pętli Abramowice.
W przeciwną stronę autobus nie zajeżdżałby na os. Kruczkowskiego, tylko jechał prosto przez ul. Kunickiego. Zakłada to również drugi, mniej popularny wariant trasy, który różni się od pierwszego tym, że autobus nie skręcałby w Nowy Świat tylko jechał prosto, a na os. Kruczkowskiego zajeżdżał od Zemborzyckiej.
Głosowanie odbywa się na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego (ztm.lublin.eu), który zbiera też opinie mailowe (ztm@ztm.lublin.eu), a potem zdecyduje ostatecznie o zmianach. Te są nieuniknione, bo w połowie maja zamknięta dla ruchu ma zostać jezdnia Krakowskiego Przedmieścia wzdłuż pl. Litewskiego, a wraz z nią przystanki przy Poczcie Głównej i Baobabie, które teraz są punktem przesiadkowym dla pasażerów nocnej komunikacji. Rolę węzła przesiadkowego przejąć ma pl. Wolności.