Otwarcie Tarasów Zamkowych w Lublinie przyciągnęło ponad 200 tys. osób. Tylko 4 marca centrum handlowe odwiedziło 50 tys. gości. Do niedzieli nową galerię zobaczyło 6 na 10 mieszkańców miasta.
- Na czas otwarcia postawiliśmy na znane twarze, co - jak widać - bardzo spodobało się klientom - mówi Marta Drzewiecka, dyrektor Tarasów Zamkowych. - Duża liczba odwiedzających świadczy też o tym, że Tarasy Zamkowe dobrze wpisują się w potrzeby i oczekiwania mieszkańców. Cieszymy się też, że klienci docenili ciekawe rozwiązania architektonicznie oraz nowoczesny wygląd centrum.
Tarasy Zamkowe powstały pomiędzy al. Unii Lubelskiej i Tysiąclecia. W galerii znalazło się miejsce dla 150 sklepów, kawiarni i punktów usługowych. Obiekt ma wyróżniać się nie tylko ofertą handlową. Jedna z największych atrakcji to zielone tarasy na dachu. Posiano tam trawę, posadzono krzewy i drzewa. Między nimi poprowadzono alejki spacerowe, na które można wejść wprost z ulicy.
Kompleks przy al. Unii Lubelskiej to kolejne centrum handlowe, otwarte w Lublinie w ostatnich kilkunastu miesiącach. W marcu ubiegłego roku ruszyła galeria Atrium Felicity. Przez pierwsze cztery dni odwiedziło ją 220 tys. klientów. Galeria na Felinie to 75 tys. mkw powierzchni handlowej (Tarasy Zamkowe mają 38 tys. mkw.)
W ostatnich miesiącach ruszyła także galeria Outlet Center przy ul. Mełgiewskiej. Można tam kupić produkty znanych marek, głównie odzieżowych, w znacznie niższych cenach. Kolejne centrum handlowe powstaje u zbiegu al. Kraśnickiej i ul. Jana Pawła II. Otwarcie planowane jest na lato tego roku. Wśród marek, które pojawią się na Węglinie są takie firmy, jak Decathlon, Agata Meble i Bricoman.