Wydzielenie trzech niezależnych dywizji biznesowych (dystrybucja, supermarkety i nieruchomości) i wprowadzenie na giełdę grupy dystrybucyjnej Tradis oraz supermarketów Stokrotka – to założenia najnowszej strategii ogłoszonej dziś przez Grupę Handlową Emperia.
– Mamy obecnie trzy główne cele. Po pierwsze ochronę wartości inwestycji przed arbitrażem, czemu służyć będzie zaplanowany skup akcji własnych i podniesienie kapitału docelowego. Po drugie umożliwienie naszym akcjonariuszom realizacji zysków z inwestycji w krótkim okresie i po trzecie – i najważniejsze – zależy nam na pełnej realizacji zysków z inwestycji w Emperię w średnim i długim okresie, czemu służyć będą upublicznienia poszczególnych dywizji i dalsze inwestycje w rozwój grupy – mówi Artur Kawa, prezes Emperii.
O GH Emperia jest głośno pod tygodnia. Spółka rozpoczęła w tym tygodniu skup własnych akcji, by zapobiec przejęciu przez giganta handlu hurtowego Eurocash, który w ubiegłym tygodniu wystąpił do Emperii z propozycją połączenia. Zarząd Emperii uznał propozycję Eurocashu za "rażąco niekorzystną” dla akcjonariuszy.
Więcej informacji biznesowych szukaj na Strefie Biznesu