![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![Wczoraj wykonawca częściowo uprzątnął błoto (Fot. Maciej Kaczanowski)](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2015/2015-09/9dd0c99e14a845f64c1a6337330808af.jpg)
Błoto, dziury, wyboje – tak wygląda fragment drogi Lublin-Nałęczów w okolicach budowanego węzła Płouszowice
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
![Artykuł otwarty](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/open-article.png)
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Chodzi o tymczasowy przejazd z płyt betonowych ułożony na czas budowy wiaduktu, który będzie biegł nad drogą ekspresową S19. Prace trwają od wiosny. Tędy jeżdżą też ciężarówki i koparki pracujące przy budowie.
– Nawożą kupy błota. Kiedy popada deszcz robi się horror, jest niebezpiecznie ślisko. A służby odpowiedzialne za utrzymanie tej drogi nie reagują – denerwuje się pan Tadeusz, który poprosił nas o interwencję.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że zna sprawę. – Wczoraj i przedwczoraj zwracaliśmy uwagę wykonawcy, firmie Budimex na stan przejazdu, prosząc o uporządkowanie terenu. Firma uprzątnęła już błoto zalegające na drodze objazdowej – mówi Krzysztof Nalewajko z lubelskiego oddziału GDDKiA.
Nalewajko zapowiada, że za ok. miesiąc prowizoryczny przejazd zostanie rozebrany, a kierowcy będą mogli korzystać z nowego, poprowadzonego przez budowane obecnie drogi dojazdowe. Nie wiadomo jeszcze, czy nową drogą będzie też jeździć sprzęt z budowy, czy też przygotowany zostanie oddzielny dojazd dla ciężarówek.
Ruch nowym wiaduktem w ciągu drogi wojewódzkiej nr 830 ma zostać poprowadzony wiosną przyszłego roku. Tak wynika z umowy z wykonawcą.
Budowa zachodniej obwodnicy Lublina ma się zakończyć pod koniec przyszłego roku. Trasa będzie miała początek w miejscu wybudowanego na przecięciu S12, S17 i S19 węzła Lublin Sławinek i zakończy na połączeniu z istniejącą drogą krajową nr 19 w Konopnicy.
Powstaną też dwa węzły: Lublin Szerokie (nazwa robocza Płouszowice) oraz Lublin Węglin (nazwa robocza Konopnica) na skrzyżowaniu z przebudowanym odcinkiem drogi 747 w kierunku Opola Lubelskiego. Inwestycja pochłonie 620 mln zł.
![](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2015/2015-09/9885416a2b3d3ba2c4ad5310f555160a_v1.jpg)
![](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2015/2015-09/c1a6d332fe5eb1fd56bafe49f2c43e58_v2.jpg)