Zgodnie z zapowiedziami w sobotę zamknięta została ul. Fabryczna. W poniedziałek okaże się, jak w dzień powszedni sprawdzą się wyznaczone kierowcom objazdy przez Wolską, Lubelskiego Lipca ’80 i 1 Maja
Wprowadzanie nowej organizacji ruchu nie obyło się bez zgrzytu: drogowcy mieli problem z przestrojeniem sygnalizacji przy pl. Bychawskim, gdzie wyznaczono drugi pas do jazdy na wprost w ul. Wolską. Przez kilka godzin sygnalizacja jedynie migała tu pomarańczowym światłem, teraz działa już w trybie kolorowym, ale według ustalonego z góry schematu czasowego. W ciągu kilku dni światła mają być przeprogramowane tak, by na bieżąco dostosowywały się do natężenia ruchu.
Przypomnijmy: z powodu zamknięcia ul. Fabrycznej obowiązuje objazd przez ul. Wolską.
• Kierowcy skręcający w tę ulicę z Drogi Męczenników Majdanka mają pierwszeństwo na skrzyżowaniu koło kościoła, pierwszeństwo mają też skręcający z Wolskiej w kierunku Majdanka (do skrętu przeznaczone są teraz dwa pasy ruchu).
• Dla ruchu otwarta została ul. 1 Maja, którą można przejechać od strony pl. Bychawskiego w kierunku ronda, kursuje tak również komunikacja miejska, która w przeciwnym kierunku jedzie ul. Lubelskiego Lipca ’80. Przystanek na ul. 1 Maja znajduje się niedaleko banku.
• Do objazdów muszą się przyzwyczaić także sami kierowcy, którzy mogliby sprawniej przejeżdżać Wolską, gdyby korzystali z dodatkowego pasa do jazdy na wprost. Dotychczas był tylko jeden pas, teraz na wprost można jechać również pasem przeznaczonym do niedawna wyłącznie dla skręcających w lewo w ul. Kunickiego.
• Warto pamiętać również o tym, że kierowcom jadącym ul. Kunickiego od strony Abramowic wolno teraz skręcać w lewo w ul. Pocztową, kursują tak również nocne autobusy.
Objazdy będą obowiązywać przez kilka miesięcy, bo drogowcy muszą rozebrać stary most na Czerniejówce i zbudować nowy, a także wymienić całą konstrukcję ul. Fabrycznej, gdzie powstanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z Bronowicką. Na wszystkie te prace wykonawca ma czas do października, podobnie jak na przebudowę ronda przy Gali. Znad ronda oraz znad ul. Fabrycznej zniknęła już sieć trakcyjna dla trolejbusów, jej demontaż kończyły w niedzielę ekipy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.