Już w sobotę zamknięta dla ruchu zostanie ul. Fabryczna. Kierowcy będą wysłani na objazd przez Wolską. Komunikacja miejska pojedzie do ronda przez ul. 1 Maja, natomiast od ronda ma kursować przez ul. Lubelskiego Lipca ’80. Powodem utrudnień jest rozpoczynająca się wymiana mostu na Czerniejówce
Jezdnia ul. Fabrycznej ma być zagrodzona od sobotniego poranka. Zostanie zamknięta na wiele miesięcy, być może nawet do października. – Ruch pieszy pozostanie wyłącznie po stronie pawilonów – zapowiada Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Dojazd do pawilonów ma być zapewniony od ronda. Pozostali kierowcy będą wysłani przez Wolską, na której może być szczególnie tłoczno, więc także na niej miasto wprowadzi pewne zmiany.
Zmiana zasad
W sobotę zmieni się pierwszeństwo na skrzyżowaniu ul. Fabrycznej, Łęczyńskiej, Drogi Męczenników Majdanka i Wolskiej. Od godz. 5 rano do 23 ruchem będzie tu kierować sygnalizacja. – Nocą będzie obowiązywało tzw. łamane pierwszeństwo – zapowiada Kieliszek. Pierwszeństwo będą mieć tutaj: • kierowcy skręcający z Drogi Męczenników Majdanka w lewo w Wolską oraz • skręcający z Wolskiej w prawo w Drogę Męczenników Majdanka.
Innym pasem
• Na Wolskiej skręcającym w prawo w Drogę Męczenników Majdanka udostępniony będzie dodatkowy, drugi pas ruchu. • Na Drodze Męczenników Majdanka prawy pas posłuży do skrętu w Łęczyńską, lewy do skrętu w Wolską, a środkowy będzie zarezerwowany dla komunikacji miejskiej. • Na Łęczyńskiej pas do skrętu w prawo w Fabryczną będzie otwarty tylko dla jadącej na wprost komunikacji miejskiej i mieszkańców ul. Kościelnej.
Niespodzianki
Decyzja o zamknięciu ul. Fabrycznej pociągnie za sobą wiele innych, nierzadko zaskakujących. Niespodzianką dla jadących ul. Kunickiego od strony centrum może być widok samochodów, które przecinają im drogę i • skręcają w lewo z Kunickiego w Pocztową. Brzydkie gesty będą nie na miejscu, bo taki skręt w lewo będzie tu od soboty dozwolony. Czego jeszcze się spodziewać?
Otwarta 1 Maja
Od soboty będzie można przejechać na przestrzał ul. 1 Maja, która będzie otwarta dla wszystkich pojazdów, ale tylko w jednym kierunku: od Kunickiego/Wolskiej do ronda przy Gali. Właśnie tak ma kursować komunikacja miejska (szczegóły poniżej). W miejscu, gdzie ul. 1 Maja zbiega się z ul. Lubelskiego Lipca ’80, • drogą z pierwszeństwem będzie ta większa, czyli Lubelskiego Lipca ’80.
Więcej zmian
Inaczej wyglądać ma ruch u zbiegu ul. Kunickiego, Wolskiej, 1 Maja i pl. Bychawskiego. • Na Wolskiej dozwolona będzie jazda na wprost z pasa do skrętu w lewo z ul. Kunickiego. Skręt wciąż będzie możliwy. • Na wyjeździe z pl. Bychawskiego dozwolona będzie jazda prosto środkowym pasem, czyli jednym z dwóch służących do skrętu w prawo w Kunickiego. • Z 1 Maja nie pojedziemy prosto, ale w lewo (w Wolską) lub w prawo (pl. Bychawski) i tylko jednym pasem.
Komunikacja miejska
Linie 3, 7, 23, 55, 156, 159 i 160 wjeżdżające na rondo od strony Zamojskiej będą jechać na wprost przez ul. Lubelskiego Lipca ’80, a dalej przez pl. Bychawski i Wolską. W drugą stronę pojadą przez Wolską, z której skręcą w prawo w ul. 1 Maja, na której wyznaczony będzie dodatkowy przystanek.
Linie 16 i 157 jadąc od strony al. Unii Lubelskiej pojadą na wprost przez Lubelskiego Lipca ’80, pl. Bychawski do ul. Kunickiego. W drugą stronę przez ul. 1 Maja.
Linie 6, 17 i 29 jadące z ul. Kunickiego w stronę ronda przy Gali będą kursować na wprost przez 1 Maja, a w drugą stronę bez zmian przez Lubelskiego Lipca ‘80.
Linia 154 w obu kierunkach będzie kursować przez ul. Lubelskiego Lipca ’80 oraz al. Unii Lubelskiej, czyli nie zostanie wysłana przez ul. 1 Maja.
Linia 25, która straci przystanek końcowy i początkowy na Fabrycznej będzie odtąd zaczynać i kończyć kursy przed Dworcem Głównym PKP.
Po co to wszystko?
Utrudnienia są spowodowane przebudową mostu na Czerniejówce. – W ferie planowane jest rozpoczęcie rozbiórki mostu – zapowiada Kieliszek. Przebudowana ma być też sama ul. Fabryczna. Na jej skrzyżowaniu z Bronowicką zainstalowana będzie sygnalizacja świetlna. Prace na Fabrycznej, moście oraz przebudowa ronda przy Gali mają się zakończyć najpóźniej w październiku. Taki termin narzuca umowa między miastem a wykonawcą robót.