W trzech placówkach pocztowych mogą powstać okienka, w których można by załatwić sprawy, z którymi na co dzień chodzi się do Urzędu Miasta. Jest już wstępne porozumienie w tej sprawie między Ratuszem a Pocztą Polską.
W tych punktach możliwe byłoby załatwienie tych samych spraw, którymi zajmują się Biura Obsługi Mieszkańców działające przy Wieniawskiej 14, Filaretów 44, Kleeberga 12a, Szaserów 13/15 i w Ratuszu. Powiększenie tej sieci o placówki pocztowe skróciłoby drogę do urzędu m.in. mieszkańcom Czechowa i Felina.
Nie ma jeszcze decyzji, jak dokładnie zorganizowane będą "miejskie okienka” w urzędach pocztowych. - Dopuszczamy taką możliwość, że to pracownicy poczty będą mieli powierzoną część zadań, jak i taką, że będą tam pracowali przedstawiciele Urzędu Miasta - mówi prezydent.
Nie jest również przesądzone, od kiedy będziemy mogli korzystać z takiego udogodnienia. - Trudno mi dzisiaj jest deklarować, czy to będzie za tydzień, czy za miesiąc. To wszystko będzie rozstrzygnięte dosyć szybko.
Miasto rozważa wprowadzenie takich okienek również w innych placówkach pocztowych. - Zamiast tworzyć odrębne biura, wykorzystamy zasób poczty - mówi Żuk. W tej sprawie urzędnicy mają zasięgnąć opinii rad dzielnic. W przyszłości w punktach obsługi miałoby być możliwe również załatwianie formalności pomiędzy mieszkańcami a spółkami komunalnymi.
Będą badać u nas
Poczta Polska zapowiada uruchomienie w Lublinie swojego Centrum Badawczo-Rozwojowego. Miałyby tam być obmyślane i przygotowywane nowe usługi i udogodnienia dla klientów poczty. Chodzi nie tylko o tworzenie np. aplikacji do załatwiania spraw przez internet, ale też np. o planowanie sieci "wszystkomatów” czy też nowych usług. W ciągu dwóch miesięcy zatrudnienie w CBR ma sięgnąć 20 osób, a placówka ma ściśle współpracować z lubelskimi uczelniami.