Neon przedstawiający trzy słoiki będzie można podziwiać w centrum stolicy już w wakacje. Projekt Karola Murlaka z Lublina i warszawianki Magdaleny Czapiewskiej (pracownia Designlab) wygrał konkurs "Neon dla Warszawy”.
Walka była zacięta do samego końca. Słoikowe neony szły łeb w łeb z neonem "+ 48 22” oraz wielkim napisem "MIŁO CIĘ WIDZIEĆ”, który miał zostać zamontowany na Moście Poniatowskiego. Ostatecznie słoiki wygrały przewagą kilkuset głosów.
– Nasza pracownia zajmuje się głównie projektowaniem wnętrz, ale przestrzeń miejska zawsze była nam bliska. Niewiele jednak brakowało, byśmy nie wzięli udziału w tym konkursie. Nie mieliśmy czasu, kończyliśmy inny duży projekt – opowiada Karol Murlak, współautor zwycięskiego projektu. – Któregoś jednak dnia, na kawie wpadliśmy na pomysł żartobliwego pomnika nowych warszawiaków. To ludzie, którzy w znacznym stopniu tworzą to miasto, a są pomijani.
W Internecie zawrzało. Pomysł, by nowym symbolem stolicy były słoiki, nie wszystkim się spodobał. "To chyba jakieś nieporozumienie. Oprócz "słoików” w Warszawie mieszkają jeszcze Warszawiacy od pokoleń. Rozumiem, że to neon tylko części mieszkańców naszego miasta” – pisze pani Beata.
– Komentarzami się nie przejmujemy. Zawsze, gdy projekt wkracza w przestrzeń publiczną to pojawia się zachwyt i krytyka. Przyzwyczailiśmy się do tego. Nasz pomysł jest lekki i żartobliwy, a przez niektórych został potraktowany bardzo poważnie – mówi Murlak.
Zwycięski projekt zostanie zrealizowany. Neon będzie można podziwiać w centrum Warszawy już w wakacje. Ale konkretna lokalizacja nie została jeszcze wybrana. Autorzy projektu dostaną 2 tys. zł.
WYNIKI GŁOSOWANIA NA NEON DLA WARSZAWY
Warszawskie słoiki – 5462
Miło Cię widzieć – 4790
+ 48 22 – 4822
Łącznie internauci oddali ponad 14 tys. głosów