

Będzie budowa kolejnego odcinka ul. Lubelskiego Lipca '80 (Trasy Zielonej) od al. Piłsudskiego do drogi dojazdowej do stadionu.

Po zakończeniu drogi radykalnie zmieni się tu organizacja ruchu. Przez Młyńską nie dojdziemy do al. Piłsudskiego. Wyjazd z pl. Dworcowego będzie możliwy przez Pocztową i Kunickiego, albo przez Gazową do budowanego właśnie ronda, a następnie przez powstającą ul. Stadionową i planowany odcinek ul. Lubelskiego Lipca '80.
Wczoraj prezydent Lublina poinformował, że w najbliższych dniach miasto ma dostać ostateczne potwierdzenie uzyskania unijnej dotacji na budowę wspomnianej drogi. Od jej uzyskania Ratusz uzależniał uruchomienie tej inwestycji. Samorząd starał się o dotację z tego, co zostało jeszcze ze "starego rozdania” unijnych funduszy.
Z tego źródła miasto chciało dostać pieniądze również na przedłużenie ul. Muzycznej wraz z nowym mostem na Bystrzycy oraz na przebudowę problematycznego skrzyżowania al. Solidarności z al. Sikorskiego, ul. Ducha i Północną. To jednak się nie udało i o dotacje miasto będzie musiało zabiegać już w nowym rozdaniu.
W przypadku skrzyżowania al. Solidarności z ul. Ducha miasto podaje już nawet termin zakończenia prac: koniec 2016 r. - Do tego czasu będziemy musieli rozliczyć inwestycję ze źródła, w którym będziemy się starać o pieniądze - mówi Kieliszek. Projekt przebudowy już jest, a przetarg na prace ma być ogłoszony w tym roku. Czy zakończy się umową? To zależy od uzyskania dotacji.
Takie samo zastrzeżenie miasto zamieściło w ogłoszeniu na budowę wspomnianego odcinka ul. Lubelskiego Lipca ‘80. Chętnych jest pięć firm, każda zmieściła się w cenowym limicie ustalonym na blisko 34 mln zł.