Z badań przeprowadzonych na początku czerwca przez Agencję Ipsos wynika, że przynajmniej raz w tygodniu pije piwo 41 proc. Polaków powyżej 15 roku życia, raz w miesiącu - 17 proc., a dwa razy do roku i rzadziej - odpowiednio 10 proc. i 3 proc.
Ogółem przynajmniej od czasu do czasu piwo pije 71 proc. Polaków, reszta (29 proc.) nie pije chmielowego napoju w ogóle. Średnio Polacy piją piwo prawie pięć razy w miesiącu. W przypadku zarówno wódki, jak i wina, wskaźnik ten wynosi 0,8. Zdecydowanie częściej piją piwo mężczyźni niż kobiety. Aż 62 proc. mężczyzn deklaruje picie piwa przynajmniej raz w miesiącu. Wśród kobiet odsetek ten wynosi 21 proc.
Najczęściej po piwo sięgają osoby w wieku 20-29 lat. Chętnie piją je też osoby starsze z wykształceniem zasadniczym zawodowym oraz mieszańcy wielkich aglomeracji.
Piwo warzy się w Polsce w ponad 80 browarach, najwięcej w browarach należących do Grupy Żywiec. Wiceliderem polskiego rynku piwnego jest Kompania Piwowarska, trzecie miejsce zajmuje austriacka grupa Brau Union.
Statystyczny Austriak wypija 109 l piwa, Irlandczyk - 151 l, Niemiec trzy razy więcej piwa niż Polak, a Czech prawie cztery razy więcej.