Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

12 lutego 2019 r.
11:02

Premiera Audi A1 i Q3. Drodzy debiutanci

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio

Premiera Audi po raz kolejny udowadnia kompetencje w projektowaniu aut z segmentu premium. Wielkość nie ma znaczenia, bo cztery koła na masce są synonimem jakości i...wysokiej ceny. A1 i Q3 mają te geny.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Oba auta łączy jeszcze jedna cecha – są stworzone do miejskiej dżungli. Wpisują się w potrzeby mieszkańców dużego miasta. Poza walorami technicznymi i jezdnymi, oba modele są naszpikowane użytkową elektroniką, chociaż za każdy gadżet, poza listą standardowego wyposażenia, trzeba słono płacić. Za dobrze wyposażone Q3 z 230-konnym silnikiem faktura opiewa na kwotę ponad 300 tysięcy złotych!

A1 sportback - zwinny mieszczuch

Zacznijmy od mniejszego modelu, stricte miejskiego A1 sportback. Na pierwszy rzut oka auto można odnieść wrażenie, że A1 to niewielkie auto. Tymczasem to dość spory pojazd. A1 sportback jest o 56 mm dłuższe niż jego poprzednik. Ma teraz 4,03 m długości. Jednocześnie jego szerokość pozostała prawie niezmieniona i wynosi 1,74 m.

Nowa generacja modelu ma jedynie 1,41 m wysokości, a z anteną – 1,43 m. Szeroki rozstaw kół oraz krótkie zwisy sprawiają, że samochód ma zwartą, sportową sylwetkę. Szeroki, nisko umiejscowiony grill osłony chłodnicy singleframe oraz wyraźnie widoczne boczne wloty powietrza, dominują w przodzie pojazdu. Poniżej przedniej krawędzi maski silnika znajdują się trzy wąskie szczeliny – to hołd oddany modelowi Sport quattro, rajdowej ikonie czerech pierścieni z roku 1984.

Zdecydowanie czuły

Sportowe geny dominują w tym aucie. Sztywno zestrojone zawieszenie i niemal bezpośredni układ kierowniczy dają wrażenie jazdy gokartem. To wyświechtane stwierdzenie najlepiej oddaje wrażenia z jazdy po dziurawym i zatłoczonym Krakowie. A1 świetnie wciskało się każdą lukę. To wielka zaleta tego modelu.

Na początek dostępne będą dwie jednostki: 30 TFSI, trzycylindrowa, o pojemności 1.0 litra i mocy 116 KM oraz 35 TFSI, czterocylindrowa o pojemności 1.5 l. i mocy 150 KM z systemem cylinder on demand (COD – system odłączania dwóch cylindrów). Do tej gamy wkrótce dołączy silnik bazowy – 25 TFSI o mocy 95 KM.

116-konny silnik zupełnie wystarczy na sprawne poruszania się po mieście. Dobrze przyspiesza na pierwszych biegach, jest cichy. W trasie trzeba liczyć się z pewnym opóźnieniem podczas przyspieszania na wyższych biegach.

Natomiast 150-konny silnik, nowość w gamie VW i Audi, jest optymalną propozycją dla osób, które chcą tego auta używać zarówno w mieście, jak i do „przelotów” między miastami.

Witaj w świecie elektroniki

Ponieważ jest to samochód miejski, producent zadbał aby w korkach nuda nie dopadła kierowcy. Standardem jest tu radio MMI sterowane za pomocą wielofunkcyjnego przycisku na kierownicy oraz dotykowego ekranu na w pełni cyfrowej tablicy rozdzielczej.

Interfejs, wykorzystując systemy Apple CarPlay i Android Auto, łączy smartfony z samochodem. Audiofile z pewnością zainteresują się systemami muzycznymi A1 sportback: tunerem Digital Audio Broadcasting, Audi sound system i Bang & Olufsen Premium Sound System. Ten ostatni daje moc muzyczną 560 W i ma jedenaście głośników. Jego trójwymiarowy efekt dźwiękowy uzyskiwany jest poprzez odbicie dźwięków od wewnętrznej powierzchni przedniej szyby.

Nowe Audi A1 Sportback oferuje też szereg różnych systemów ułatwiających parkowanie i jazdę. Po raz pierwszy w tym modelu do systemu parkowania tyłem dodano kamerę cofania.

Niestety cena odstrasza. Na wejście trzeba przygotować 87,3 tys. złotych. A do tego lista dopłat jest długa: nawigacja MMI – 9470 zł, automatyczna klimatyzacja – 1950 zł. Zamknięcie faktury kwotą 130-150 tysięcy złotych nie jest dużym problemem.

Q3 – miłość i pieniądze

330 tys. zł – tyle kosztowało audi Q3 podstawione do testu. Pod maską pracował 230-konny silnik benzynowy, sprzężony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów S tronic i napędem na 4 koła. W testowym modelu było wszytko, co jest możliwe. Zabrakło tylko jednego – wigoru.

230 wałachów

Niestety żyjemy w czasach norm i poprawności politycznej. Te brutalne zwyczaje księgowych i pseudoekologów brutalnie wtargnęły w świat motoryzacji. Jednym z przejawów jest norma WLTP, która skutecznie dusi radość z jazdy. Q3 z 230-konnym silnikiem porusza się sprawnie , ale bez dreszczyka emocji i przyjemności z jazdy, tak charakterystycznej dla Audi.

Przestrzeń

Nowe Audi Q3 jest długie, ma 4484 mm i przerasta poprzednika o 97 mm. Jego szerokość zwiększyła się o 18 mm i wynosi 1849 mm w przypadku wersji wyposażonych w felgi o przekątnej 17 lub 18 cali oraz 1856 mm w przypadku wersji wyposażonych w felgi o przekątnej 19 lub 20 cali. Wysokość bazowa modelu to 1585 mm, a liczona wraz z anteną – 1616 mm. W połączeniu z rozstawem kół zwiększonym o 77 mm, do 2680 mm, nowy kompaktowy SUV zapewnia w ten sposób znacznie więcej miejsca.

Jak do każdego SUV do audi Q3 wsiada się wygodnie. Model zapewnia kierowcy dobrą widoczność i sportową pozycję za ustawioną pod odpowiednio większym kątem kierownicą. Przednie fotele – na życzenie regulowane elektrycznie i ogrzewane – pochodzą również z klasy wyższej pojazdów. Oferta kół kierownicy zależna jest od linii wyposażeniowej. Czy okrągła, czy spłaszczona u dołu, czy z normalnymi, czy z dużymi przyciskami wielofunkcyjnymi, czy manetki, czy ogrzewany wieniec - oferta jest bardzo szeroka.

Świetnym rozwiązaniem jest standardowa możliwość elastycznego podziału przestrzeni wnętrza. Tylną kanapę można przesuwać o 150 mm do przodu lub do tyłu. Jej oparcie, podzielone na trzy części w stosunku 40:20:40, ma siedem stopni pochylenia. Opcjonalnie z przodu dostępny jest przesuwany podłokietnik ze schowkiem. Można też zamówić dwustrefową klimatyzację automatyczną, ogrzewanie postojowe i dwuczęściowy, panoramiczny szklany dach.

150 i 230 KM

Podczas testu sprawdziliśmy wersje z silnikiem benzynowym 150 i 230 koni. Ta pierwsza nie wzbudzała żadnych emocji. Sprawnie napędzała nowego SUV. Po drugiej spodziewałem się więcej.

150-konna wersja w S-line kosztowała 229 tysięcy złotych. Była doskonale wyposażona, ale 150 koni pod maską to za mało. Q3 nie było tak szybkie, jak można oczekiwać po samochodach tej marki. Antidotum wydawała się jednostka 230-konna. Dwulitrówka była sprawniejsza. Podczas jazdy nie było jednak czuć papierowych 230 koni. Wbrew powszechnemu trendowi, bez cienia ryzyka, można stwierdzić że w Q3 lepiej kojarzyć z 150- lub 190-konnym dieslem.

Lista gadżetów jest, jak zwykle, długa. Wirtualny kokpit, sterowanie głosowe, manetki do zmiany biegów, przerzucenie treści z telefonów na ekran samochodu, doskonały sprzęt audio, czujni asystenci kierowcy, działający na granicy jazdy autonomicznej – można poczuć się, jak w sklepie za zabawkami. Trzeba mieć pieniądze lub dobre źródło finansowania. Wersja z 230-konnym silnikiem S-line, doskonale wyposażona, kosztuje 330 tysięcy złotych. Za tak zwany model bazowy, nieźle wyposażony, trzeba zapłacić 140 tysięcy złotych.

Czytaj więcej o:

Pozostałe informacje

Fiesta Latina
foto
galeria

Fiesta Latina

Gorące latynoskie rytmy i atmosfera przyciągają Was co tydzień do El Cubano. Sobotni wieczór jest do tego najlepszą okazją. Zobaczcie, co się działo w ostatni weekend w El Cubano.

Młodzi lekarze uczą się leczyć urazy głowy. Na prawdziwych preparatach
zdrowie

Młodzi lekarze uczą się leczyć urazy głowy. Na prawdziwych preparatach

Będą lepiej diagnozować, szybciej interweniować i skuteczniej leczyć urazy czaszkowo-mózgowe. Na Uniwersytecie Medycznym trwa szkolenie „Neuro - Trauma Days”.

Wypadek na obwodnicy Lubartowa. Poszkodowana zabrana do szpitala

Wypadek na obwodnicy Lubartowa. Poszkodowana zabrana do szpitala

Dzisiaj przed godz. 11 na obwodnicy Lubartowa, drodze krajowej nr 19, zderzyły się dwa samochody. Na miejsce wezwano śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Utrudnienia w ruchu potrwają kilka godzin.

Do dobrej zabawy nie jest potrzebny alkohol. Tak się bawią na Balu Młodych
ZDJĘCIA
galeria

Do dobrej zabawy nie jest potrzebny alkohol. Tak się bawią na Balu Młodych

To nie jest typowy bal karnawałowy, ale cieszy się dużym zainteresowaniem. Już po raz 29. katolicy bawili się na Balu Młodych.

Narkotyki w Radzyniu i okolicach. Zatrzymano cztery młode osoby
galeria

Narkotyki w Radzyniu i okolicach. Zatrzymano cztery młode osoby

Amfetamina, mefedron, marihuana i niemal 1400 tabletek MDMA - łącznie ponad 1,5 kilograma narkotyków policjanci znaleźli u mieszkańców powiatu radzyńskiego. Zatrzymane osoby mają od 18 do 25 lat. Najbliższe miesiące spędzą za kratkami.

Skoki narciarskie. Stoch wrócił na Sapporo, najlepszy był Kobayashi

Skoki narciarskie. Stoch wrócił na Sapporo, najlepszy był Kobayashi

W miniony weekend Puchar Świata gościł w japońskim Sapporo, a na skoczni królował reprezentant gospodarzy – Ryoyu Kobayashi

Studniówka Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. C.K. Norwida w Lublinie
zdjęcia
galeria

Studniówka Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. C.K. Norwida w Lublinie

W sobotę, 15 lutego, na studniówce bawiły się ostatnie klasy Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. C.K. Norwida przy ul. Muzycznej w Lublinie. W odróżnieniu od większości szkół średnich, które swoje bale najczęściej organizują w hotelach i salach weselnych, "Plastyk" postawił na tradycję.

Urodzinowy weekend
foto
galeria

Urodzinowy weekend

Naprawdę trudno w to uwierzyć, ale Helium Club jest z nami już 10 lat. Jeden z najpopularniejszych klubów w Lublinie obchodził swoje urodziny. Impreza odbyła się w myśl zasady albo grubo albo wcale. Faktycznie tak było, co można zobaczyć w naszej fotogalerii. Zobaczcie, jak się bawił Lublin.

Przemysłowy Lublin w dobie PRL. Zobacz jak wyglądały lubelskie fabryki
historia, zdjęcia
galeria

Przemysłowy Lublin w dobie PRL. Zobacz jak wyglądały lubelskie fabryki

W czasach Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej Lublin był jednym z liczących się ośrodków przemysłowych w ówczesnej Polsce. W mieście powstały nowe zakłady przemysłowe i fabryki: Fabryka Samochodów Ciężarowych, Zakłady Metalurgiczne „Ursus”, Lubelskie Fabryki Wag czy Lubelska Fabryka Maszyn Rolniczych.

Piłkarze Motoru w dwóch wiosennych kolejkach zapisali na swoim koncie tylko punkt. Ostatnio przegrali w Kielcach 0:1

Motor kontra Jagiellonia. Beniaminek sprawdzi formę mistrza

Po meczach z rywalami znajdującymi się w strefie spadkowej czas na zupełnie inne spotkanie. W niedzielę o godz. 17.30 Motor Lublin zmierzy się na wyjeździe z mistrzem Polski – Jagiellonią Białystok. Transmisja tradycyjnie na Canal+ Sport 3.

Poloneza zatańczyli w szkole - bal ZSO nr 1 im. KEN w Puławach
zdjęcia, wideo
galeria
film

Poloneza zatańczyli w szkole - bal ZSO nr 1 im. KEN w Puławach

Tuż przed feriami, w sobotę, 15 lutego, w sali gimnastycznej Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej bawili się uczniowie ostatnich klas II LO. Były piosenki, kwiaty, polonez, walc oraz parodiowanie wychowawców.

Poloneza czas zacząć. Studniówka XXX LO im. ks. Jana Twardowskiego w Lublinie
ZDJĘCIA / WIDEO
galeria
film

Poloneza czas zacząć. Studniówka XXX LO im. ks. Jana Twardowskiego w Lublinie

Uczniowie z XXX Liceum Ogólnokształcącego im. ks. Jana Twardowskiego w Lublinie bawili się do białego rana na swojej studniówce.

Wesele w SERCU
foto
galeria

Wesele w SERCU

To było najbardziej nietypowe wesele w klubie SERCE, a to dlatego ponieważ DJ Bossy postanowił zmienić stan cywilny. Powiedział zdecydowane "Nie" imprezowemu życiu. Z tej okazji zapłakane fanki, jak też koledzy i koleżanki zorganizowali młodej parze imprezę, jakiej SERCE nie widziało, czyli wesele na całego. Były oczepiny, był tort, był ksiądz i co ważnej największe weselne hity. Zobaczcie, co się działo.

Marcin Stromecki (z piłką) w sobotę otworzył wynik meczu pomiędzy Wisłą, a rezerwami Korony

Wisła Puławy kończy intensywny tydzień wygraną z rezerwami Korony Kielce

Po środowym remisie z Bronią Radom w sobotę Wisła Puławy rozegrała kolejny mecze kontrolny. Tym razem podopieczni trenera Macieja Tokarczyka zmierzyli się u siebie z rezerwami Korony Kielce i zapisali na swoje konto zwycięstwo

Avia nie miała litości dla ligowego rywala i rozbiła Lewart aż 5:0

Pracowita sobota Avii Świdnik. Remis ze Stalą Kraśnik i pogrom w meczu z Lewartem

Avia rozegrała w sobotę dwa sparingi. Najpierw w mocno eksperymentalnym składzie zremisowała z czwartoligową Stalą Kraśnik 1:1. Niedługo później żółto-niebiescy rozbili ligowego rywala – Lewart Lubartów aż 5:0. Co ciekawe, cztery gole padły jednak między 70, a 87 minutą spotkania.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium