Sedan Škody ma charakter typowej limuzyny. Stopniowany tył nawiązuje do charakterystycznej stylistyki wszystkich modeli ąkody fabii. Podstawowym elementem tylnej części nadwozia jest pokrywa bagażnika o znacznej powierzchni, łącząca się płynnie z tylnymi błotnikami. Jego otwieranie i podtrzymywanie ułatwiają pary amortyzatorów gazowych.
Škoda fabia sedan ma długość całkowitą 4222 mm. Bagażnik o pojemności 438 litrów ma płaskie dno. Przy normalnym ułożeniu siedzeń jego długość wynosi 990 mm. Po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta ona do 1573 mm, a pojemność do 789 litrów. Dolna płaszczyzna otworu bagażnika usytuowana jest na wysokości 596 mm od poziomu jezdni, przy czym dno bagażnika znajduje się o 155 mm niżej.
Bezpieczna „czeszka”
Fabia sedan spełnia wszystkie kryteria standardów bezpieczeństwa dotyczące zderzenia czołowego, bocznego, tylnego, a także dachowania. W momencie wybuchu poduszki powietrznej system elektroniczny odcina przewód pompy paliwowej i układ elektryczny, co zabezpiecza przed wybuchem pożaru. W tym samym momencie następuje też automatyczne uruchomienie świateł awaryjnych i oświetlenie wnętrza. Zbiornik paliwa umocowany jest w bezpiecznym miejscu pod tylnymi siedzeniami.
Wyposażenie standardowe wszystkich modeli obejmuje pełnowymiarowe poduszki powietrzne dla kierowcy, system Isofix do zamontowania fotelików dziecięcych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla czterech pasażerów, w tym przednie z napinaczami pirotechnicznymi, oraz bezpieczne zagłówki. Wersje comfort i elegance w standardowym wyposażeniu posiadają również poduszkę powietrzną dla pasażera.
Najnowsze technologie
Większość elektronicznych elementów tego samochodu (m.in. elektronicznie sterowany pedał przyspieszenia, sensory w silniku, kontrola układu wspomagania kierownicy, automatyczna skrzynia przekładniowa, ABS, MSR, poduszki powietrzne i wskaźniki) połączona jest wewnętrznie przez innowacyjny system transmisji danych CAN Bus. Pozwala on na natychmiastowe i szybkie zmiany danych cyfrowych pomiędzy poszczególnymi elektronicznymi jednostkami sterującymi.
Cztery silniki benzynowe
Wszystkie trzy wersje nadwozia ąkody fabii posiadają w swojej ofercie bogatą gamę jednostek napędowych. W przypadku sedana są to cztery silniki benzynowe. Podstawowym jest motor o pojemności skokowej 1,4 litra o mocy 50 kW/68 KM i maksymalnym momencie obrotowym 120 Nm przy 2500 obr./min. Jego blok i głowica wykonane są ze stopów lekkich, co plasuje ten silnik w grupie najlżejszych w swojej klasie.
Także następna jednostka ma blok i głowicę wykonaną ze stopów metali lekkich oraz identyczną jak poprzednia pojemność skokową 1,4 litra. Różnice polegają na zastosowaniu dwóch wałków rozrządu. Osiąga ona moc 55 kW/75 KM i maksymalny moment obrotowy 126 Nm przy 3800 obr./min.
Kolejny silnik, szesnastozaworowy o pojemności skokowej 1,4 litra, jest już wersją bardziej sportową. Maksymalną moc 74 kW/101 KM osiąga przy maksymalnym momencie obrotowym 126 Nm przy 4400 obr./min.
Najmocniejszy w ofercie jest silnik o pojemności skokowej 2 litrów, który moc maksymalną 85 kW/115 KM osiąga przy maksymalnym momencie obrotowym 170 Nm przy 2400 obr./min.
Czy warto kupić?
Škoda fabia sedan nie podbiła serc polskich nabywców (a przynajmniej nie na tyle, na ile liczyła centrala Škody Auto Polska w Poznaniu). Jednak fabia w tej wersji to auto nowoczesne, choć „surowe” (szczególnie we wnętrzu). Jakość wykończenia, funkcjonalność i walory trakcyjne stawiają je w czołówce małych sedanów. Przy podejmowaniu decyzji o nabyciu takiego właśnie auta fabię sedan trzeba postawić w pierwszym szeregu kandydatów do zakupu.