Audi Q3 doczekało się drugiej generacji. Jesienią nowy model zadebiutuje w salonach.
Tym razem Niemcy wyraźniej akcentują sportowy charakter tego małego suwa. Muskularny przód podkreślają ośmiokątna osłona chłodnicy i duże boczne wloty powietrza oraz ostre linie nadwozia uwydatniają atletyczny wizerunek Q3. Atmosferę sportu czuć także w wnętrzu. Tablicę rozdzielczą podzielono na dwa poziomy: jej górna część obejmuje nawiewy, a dolna – dużą ośmiokątną powierzchnię o wyglądzie czarnego panelu. Powierzchnię tę okala szeroka, chromowana listwa, a cały motyw stylistyczny jest wyraźnym nawiązaniem do osłony chłodnicy Singleframe.
Nowe Q3, bazujące na modułowej płycie podłogowej koncernu Volkswagen przeznaczonej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie, urosło pod względem prawie wszystkich wymiarów i w ten sposób plasuje się w wyższym segmencie kompaktowych suwów. Ma długość 4485 mm i jest tym samym dłuższe od poprzednika o 97 mm. Jego szerokość zwiększyła się
o 18 mm i wynosi 1849 mm. Równocześnie, mając 1585 mm wysokości, jest o 5 mm niższe niż pierwsza generacja Q3. Jego rozstaw osi, wydłużony o 78 mm, ma teraz 2681 mm i zapewnia więcej miejsca we wnętrzu pod względem swobody dla kolan, głowy i łokci.
W zależności od pozycji tylnej kanapy i ustawienia jej oparć, bagażnik ma pojemność 530 lub 675 l. Ze złożonymi oparciami, pojemność wynosi 1525 l. Powierzchnię bagażową można regulować na wysokość, w trzech poziomach. Nisko położona krawędź ładunkowa – 748 mm – ułatwia wkładanie do bagażnika dużych przedmiotów. Jeśli nie potrzebujemy tylnej półki, można schować ją pod powierzchnią bagażową.
Koncepcja obsługi i wyświetlaczy rodzinnego SUV-a została opracowana zupełnie od nowa. Audi zrezygnowało tu z zegarów analogowych. Już ze standardowym wyposażeniem w radio MMI, dostępna jest cyfrowa tablica rozdzielcza o przekątnej 10,25 cala, którą kierowca obsługuje przy pomocy wielofunkcyjnej kierownicy.
W przypadku pierwszego opcjonalnego stopnia rozbudowy – radia MMI plus, można uzupełnić tablicę rozdzielczą o dodatkowe funkcje, przekształcając ją w ten sposób w kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit. Cyfrowy kokpit wyświetla np. funkcje MMI, a oprócz prędkości i liczby obrotów, pokazuje też informacje o tytułach utworów muzycznych, komunikaty nawigacji, o ile taka będzie zamówiona.
Na początek Audi będzie dostarczać nowe Q3 z czterema silnikami do wyboru: trzema jednostkami TFSI i jedną jednostką TDI. Zakres ich mocy sięga od 150 KM do 230 KM. Wszystkie cztery to silniki czterocylindrowe z wtryskiem bezpośrednim
i turbodoładowaniem. Są mocne, wydajne i charakteryzuje je wysoka kultura pracy. Nowe Audi Q3 zjeżdża z taśmy w węgierskich zakładach Audi w Győr. Do salonów trafi jesienią.