Doczekaliśmy się. Honda pokazała nową CR-V. Ten suw ma status najlepiej sprzedającego się w swoim segmencie na świecie. W Polsce też ma ogromną rzeszę zwolenników. Najnowsza odsłona popularnego, kompaktowego suwa została ulepszona i dopracowana
Nieco większe gabaryty zewnętrzne CR-V, dłuższy rozstaw osi oraz szersza sylwetka umożliwiły wygospodarowanie bardziej przestronnej kabiny. W efekcie pasażerowie mają więcej miejsca, a bagażnik jest głębszy i dłuższy niż w poprzednim modelu. Podłoga posiada dwustopniową regulację wysokości bagażnika. Ich załadunek ułatwi system bezdotykowego, elektrycznego sterowania klapą bagażnika.
Dzięki inteligentnym funkcjom, nowa honda CR-V jest łatwiejsza w codziennej eksploatacji. Przykładowo, możliwe jest ustawienie wysokości, do której ma otwierać się klapa bagażnika, np. w czasie postoju w niskim garażu. Jeszcze większą praktyczność kabiny zapewnia trójfunkcyjny schowek w konsoli środkowej, a także nowy system chowania, składania i dzielenia (60:40) oparć tylnych foteli „jednym ruchem”, który znacząco ułatwia i przyśpiesza załadunek bagażu.
Wyrazista stylizacja panelu zegarów i deski rozdzielczej, oparta na kompozycji poziomych linii, potęguje wrażenie przestronności wnętrza oraz wysokiej jakości i solidności wykonania, a liczne wysokogatunkowe i przyjemne w dotyku materiały budują ekskluzywny klimat kabiny.
W wnętrzu też sporo zmieniono pod kątem ergonomii. W porównaniu z poprzednią wersją hondy CR-V, uproszczono rozmieszczenie systemu ekranów. Obecnie użytkownik ma do dyspozycji tylko jeden centralny ekran dotykowy oraz dodatkowy, siedmiocalowy wyświetlacz interfejsu kierowcy DII (Driver Information Interface), który kierujący może obserwować przez koło kierownicy. Ponadto, uproszczono również rozmieszczenie przełączników i przycisków, m.in. ograniczając ich ilość na panelu sterowania klimatyzacją, pod głównym ekranem dotykowym.
Dzięki zastosowaniu węższych o 10 mm – w porównaniu z poprzednią generacją modelu – słupków A, możliwe było uzyskanie wiodącej w tej klasie widoczności do przodu. Pomimo modyfikacji, przednie słupki nadal gwarantują najwyższy stopień ochrony, dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości. Poprawiono również widoczność drogi ponad pokrywą silnika, redukując o 60 mm obszar nadwozia niewidoczny dla kierowcy.
Przed kierowcą umieszczono zupełnie nowy zestaw zegarów z centralnie umieszczonym, dużym, kolorowym, siedmiocalowym wyświetlaczem TFT-LCD interfejsu kierowcy DII (Driver Information Interface), po bokach którego umieszczono wskaźniki temperatury cieczy chłodzącej oraz poziomu paliwa w zbiorniku. W skład nowego interfejsu kierowcy DII wchodzi duży cyfrowy prędkościomierz oraz liniowy obrotomierz. Dolną część wyświetlacza DII zajmuje spory obszar, w którym kierowca może przełączać się między różnymi ekranami informacyjno-rozrywkowymi, w tym instrukcjami nawigacyjnymi, wiadomościami SMS i email (z funkcją głosowej aktywacji odpowiedzi), informacjami o ścieżce audio, o kontaktach na smartfonie, danymi dotyczącym pracy układu AWD oraz inteligentnie selekcjonowanymi informacjami dotyczącymi status pojazdu.
Nową CR-V napędza benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, który zadebiutował w najnowszej generacji modelu civic. Generuje 173 KM mocy przy 5600 obr./min w połączeniu z sześciostopniową przekładnią manualną (6MT) lub 193 KM przy 5600 obr./min w wersjach ze skrzynią CVT. Maksymalne wartości momentu obrotowego to 220 Nm (w zakresie od 1900 do 5000 obr./min dla wersji ze skrzynią 6MT) oraz 243 Nm (w zakresie od 2000 do 5000 obr./min dla wersji ze skrzynią CVT).
Wzrost mocy w porównaniu poprzednią generacją modelu oznacza jeszcze lepszą dynamikę jazdy przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Przyśpieszenie od 0–100 km/h zajmuje 9,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 211 km/h.
CR-V jest dostępna w wersji 5- lub 7-osobowej. Do wyboru jest skrzynia manualna 6-stopniowa lub CVT, skojarzone z jednym silnikiem – 1,5 VTEC turbo. Można też wybrać wersję z napędem na jedną oś lub 4x4. Samochód trafi do salonów na przełomie września i października, Cena na razie nie podano.
Fot. Honda