SEAT i Shakira podpisali umowę o współpracy, w ramach której producent samochodów będzie głównym sponsorem najbliższego europejskiego tournée międzynarodowej gwiazdy muzyki pop. Umowa łączy młodzieńczy i sportowy wizerunek marki SEAT z talentem muzycznym Shakiry, której najnowszy album „She Wolf” („Wilczyca”) odnosi obecnie wielkie sukcesy. Urodzona w Kolumbii piosenkarka będzie specjalnym ambasadorem SEAT-a w trakcie swojego europejskiej trasy koncertowej.
Kolejnym aspektem współpracy SEAT-a i Shakiry jest wspieranie powszechnej edukacji. Hiszpańska marka nawiąże ścisłą współpracę z Fundacją Bosych Stóp, którą Shakira założyła w wieku zaledwie 18 lat, chcąc wspierać dzieci żyjące w skrajnym ubóstwie i pomóc w zapewnieniu im edukacji.
To nie pierwszy raz, kiedy SEAT i Shakira łączą siły w dobrej sprawie. W 2007 roku producent samochodów sponsorował europejskie tournée piosenkarki „Oral Fixation” promujące album Shakiry pod tym samym tytułem. Wtedy koncerty odbyły się w Oslo, Pradze, Londynie, Paryżu, Sztokholmie i Berlinie oraz w innych miastach. SEAT kierował także kampanią charytatywną, dzięki której udało się zebrać ponad 100 000 € dla Fundacji Pies Descalzos. Shakira umieściła wówczas swój autograf na specjalnym egzemplarzu modelu SEAT- Leon przemianowanym na Leona Pies Descalzos. Na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym samochód został przekazany zwycięzcy loterii zorganizowanej dla osób, które wpłaciły 1 € na fundację Shakiry.