Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

5 września 2017 r.
11:02

Subaru Levorg. Nasz test samochodu [zdjęcia, wideo]

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio

Do subaru levorg trzeba podchodzić szybkim krokiem. Broń Boże nie patrzeć, jak wygląda. Jego moc tkwi w środku, w perfekcji dopracowanej techniki. Nawet krótka przejażdżka tym samochodem może zawrócić w głowie. I na to nie ma lekarstwa.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Levorg, cóż za dziwaczna nazwa – może ktoś pomyśleć. Trąci nieco Francją, bohaterami powieści Dumas. Niestety trop jest fałszywy, bo jest to skrót od LEgacy reVolution touRing, czyli programu konstruowania 4. generacji legacy. Pokoleniową schedę sportowej limuzyny czuć w każdym calu następcy.

Na pierwszy rzut oka levorg wygląda, jak każde duże kombi. Jedynie „kominek”, czyli wlot powietrza na masce, jest czytelnym znakiem o sportowych genach tego auta. Tenże „kominek” to także scheda po legacy.

Aby nie rozpisywać się na temat designu levorga, to dodajmy jedynie że auto ma ładne, 18-calowe felgi oraz jest niskie. Mierzy niespełna 1,5 metra wysokośći, prawie 4,7 metra długości i niespełna 1,8 metra szerokości. Bagażnik ma 522 litrów pojemności, z możliwością powiększenia do 1522 litrów po rozłożeniu tylnych siedzeń. Jak to mawiał klasyk „z twarzy podobny zupełnie do nikogo”.

Osobista przestrzeń

Jeśli już przeżyliśmy moment przejścia z zewnątrz do środka levorga, to czas na konfitury. Częściowo skórzana, perforowana tapicerka, niezwykle delikatna w dotyku, roztacza miłą atmosferę. Mamy wrażenie, że siedzimy w prywatnym wnętrzu, zaprojektowanym tylko dla nas. Nie ma tandetnych srebrnych plastików, jak w legacy. Dyskretny błękit zegarów nawiązuje do sportowych tradycji Subaru.

Przed oczami są trzy czytelne źródła informacji – deska, wyświetlacz na podszybiu i 7-calowy ekran ciekłokrystaliczny, który służy do obsługi systemy Subaru Starlink. Wszystkie są obok siebie, co ułatwia odczyt. To plus. Sama grafika nawiązuje do stylu Subaru. Jest nieco surowa, ale ma urok.

Zanim jednak o silniku, to kilka słów o obsłudze systemów pokładowych. Duży plus za podłączenie telefonu. Obsługa prosta i wzorowa. Po 10 sekundach telefon jest sparowany z autem.

Kolejna pochwała za fabryczną nawigację. O dziwo posiada dość aktualne mapy i jest prosta w obsłudze. I trzeci pozytyw - to system EyeSight połączony z aktywnym tempomatem. W zasadzie jest to kompilacja funkcji wczesnego ostrzegania, bezpieczeństwa i jazdy autonomicznej.

Dzięki zastosowaniu dwóch kamer, auto widzi stereoskopowo, czyli obuocznie, jak człowiek. Potrafi dostrzec przeszkodę w odległości do 110 metrów od auta. Najpierw ostrzeże kierowcę o zagrożeniu, a w razie potrzeby zahamuje. Ten system współdziała z aktywnym tempomatem, funkcjonującym w zakresie od 0 do 180 km/h. Levorg jest także wyposażony w funkcje utrzymywania odległości od poprzedzającego pojazdu, asystenta pasa ruchu i awaryjnego hamowania. Po włączeniu wszystkich systemów, w pewnym sensie, możemy cieszyć się namiastką jazdy autonomicznej. Zalety tego odczuwamy na autostradzie czy drodze ekspresowej. I trzeba dodać, że system jest łatwy w obsłudze i działa sprawnie.

Obsługa elektroniki, materiały, jak i poziom wykończenia, a także wygodne fotele, to mocne strony tego auta. Subaru nie naraża nas na skomplikowane czynności związane z obsługą, co pozwala cieszyć się jazdą.

„Bokserek” nisko leży

Benzynowe „boksery” Subaru cieszą się zasłużoną chwałą. Także i jednostka zastosowana w levorg nawiązuje do tej tradycji. Wprawdzie jest to tylko 1,6 litra, z którego udało się wykrzesać aż 170 koni i 250 Nm. Jednak duch pozostał.

Ten niewielki motor żywo, liniowo reaguje na zwiększoną dawkę paliwa. Jest to zasługa sporej turbiny. Ma to swoje plusy „ujemne”. Jeśli jedziemy spokojnie, wówczas spalanie utrzymuje się na poziomie 8 litrów na 100 km. Jednak, gdy nieco popuścimy wodzy fantazji, wówczas wynik 12 litrów na 100 km nie będzie niczym szczególnym. Producent podaje, że levorg możemy maksymalnie rozpędzić do 210 km/h, a pierwszą setkę osiągnąć po 8,9 sekundy. Są to przyzwoite wartości. W praktyce auto dysponuje dobrą dynamiką w zakresie dozwolonych prędkości autostradowych.

Subaru daje kierowcy wybór. Na kierownicy odnajdziemy przyciski systemu SI-Drive. Możemy wybierać między trybem „inteligentnym”, nastawionym na ekonomiczną jazdę, a „sportowym”, który zmienia charakterystykę pracy silnika oraz skrzyni biegów na bardziej agresywną.

W testowym aucie pracowała bezstopniowa skrzynia CVT Lineartronic. O dziwo, jak na CVT działa bardzo szybko i sprawnie. Po przejściu na sterowanie ręczne łopatkami, dawała jeszcze więcej frajdy z jazdy. "Bokser" ma niżej położony punkt ciężkości w stosunku do silników widlastych czy rzędowych. A to przekłada się na lepsze właściwości jezdne.

Szukamy zakrętów

Subaru doskonale czuje się na krętych drogach. To zasługa precyzyjnego układu kierowniczego, stałego napędu na cztery koła oraz systemu Active Torque Vectoring. Ten ostatni działa, jak kat podsterowności. Komputer analizuje prędkość obrotową każdego koła i w razie potrzeby, podczas pokonywania zakrętu przyhamowuje wewnętrzne. W ten sposób kasuje podsterowność, a jednocześnie pozwala na zacieśnienie toru pokonywania zakrętu.

Levorg jest bardzo neutralny, nawet w szybkich, ciasnych zakrętach. Pozwala na bardzo wiele, ale gdy przeszarżujemy włączy się ESP i zdecydowanie skoryguje tor jazdy.

Levorg sprawia wrażenie zwinnego, lekkiego, dobrze wyważonego i bardzo stabilnego auta. Jego walory jezdne to także zasługa symetrycznego napędu na cztery koła. W normalnych warunkach napęd rozdzielany jest w proporcji 60:40. Kiedy pojawią się problemy z przyczepnością elektronika rozdziela moment obrotowy w proporcji 50:50. Zawieszenie nastawione jest na codzienną eksploatację i wszystkie bolączki z nią związane. Progi zwalniające, ubytki w nawierzchni, krawężniki - nie robią na Levorgu większego wrażenia. Trzeba jednak pamiętać, że auto jest bardzo sztywne.

Podsumowanie

Subaru levorg to ciekawe, rodzinne kombi, o sportowych genach. Może nie powala estetyką, ale rekompensuje to dobrymi walorami jezdnymi, skutecznymi systemami wspomagania kierowcy, użytecznością i tym, co w Subaru jest najważniejsze – osobowością. To jest auto z duszą.

Pozostałe informacje

Tegoroczny Dzień Otwarty na WSPA

12 kierunków studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich. Rekrutacja na WSPA

Rozpoczęła się rekrutacja na studia w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie. Nowości to na przykład HR z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji oraz Kryminologia i profilaktyka społeczna.

Szkolili Amerykanie, teraz uczą Polacy. Pierwszy taki kurs dla czołgistów M1A1 Abrams
NA POLIGONIE

Szkolili Amerykanie, teraz uczą Polacy. Pierwszy taki kurs dla czołgistów M1A1 Abrams

Pierwszy kurs dla czołgistów M1A1 Abrams prowadzony wyłącznie przez polskich instruktorów. Taki kurs właśnie rozpoczął się w Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych w Poznaniu (CSWL). Do tej pory polskich wojskowych uczyli specjaliści z USA.

Szkolenie dla motocyklistów w Lublinie. Dwudniowe i darmowe

Szkolenie dla motocyklistów w Lublinie. Dwudniowe i darmowe

Będą zajęcia praktyczne i teoretyczne. Będzie coś dla posiadaczy zabytkowych motocykli, będzie parada. Wszystko w Lublinie i za darmo. Zapisy już trwają.

Nowoczesne i wodorowe autobusy dla Lublina. Kiedy pierwsze kursy?

Nowoczesne i wodorowe autobusy dla Lublina. Kiedy pierwsze kursy?

Przetarg rozstrzygnięty, pieniądze są, a umowa właśnie została podpisana. W ciągu roku na ulice Lublina wyjedzie 20 wodorowych autobusów.

Motor Lublin z licencją na sezon 25/26

Motor Lublin z licencją na sezon 25/26

We wtorek poznaliśmy werdykt Komisji ds. Licencji Klubowych PZPN na sezon 25/26. Motor Lublin dostał zgodę na grę w PKO BP Ekstraklasie bez żadnych nadzorów. Gdyby beniaminek dostał się do europejskich pucharów, to również mógłby w nich zagrać, bo otrzymał licencję także na występy w rozgrywkach UEFA.

Jakie modele aut z Ameryki cieszą się największą popularnością?

Jakie modele aut z Ameryki cieszą się największą popularnością?

Samochody sprowadzane ze Stanów Zjednoczonych są coraz częściej spotykane na polskich drogach. Wielu kierowców decyduje się na import, ponieważ auta z Ameryki oferują lepsze wyposażenie, a ich zakup bywa bardziej opłacalny niż nabycie analogicznego modelu w Europie.

Oszczędność i higiena, czyli dlaczego warto inwestować w dobre worki do odkurzacza?

Oszczędność i higiena, czyli dlaczego warto inwestować w dobre worki do odkurzacza?

Codzienne porządki w domu wymagają nie tylko sprawnego sprzętu, ale również odpowiednio dobranych akcesoriów. Jednym z istotnych elementów wpływających na skuteczność odkurzania są worki, które odpowiadają za zatrzymywanie zanieczyszczeń wewnątrz urządzenia.

Po konferencjach politycy kurtuazyjnie wymienili uwagi w holu lubelskiego ratusza

Poseł Moskal składa zawiadomienie, prokuratura bada, a wiceprezydent Fulara chłodzi nastroje

Zawiadomienie do prokuratury w sprawie odmowy udostępnienia przez Urząd Miasta Lublin protokołu po kontroli CBA złożył poseł PiS, Michał Moskal. Władze miasta tłumaczą, że protokół jest dowodem w prowadzonym śledztwie i nie może być upubliczniony. A chodzi o domniemanie nieprawidłowości przy budowie dworca metropolitalnego w  Lublinie w kwocie 7,5 miliona złotych.

31-latek z Chełma poszukiwany 44 listami gończymi złapany w Holandii

31-latek z Chełma poszukiwany 44 listami gończymi złapany w Holandii

Odsiedział pół wyroku i nie wrócił z przepustki. Chełmianin był poszukiwany Europejskim Nakazem Aresztowania i 44 listami gończymi.

Majówka na przystanku. Lublin świętuje, a autobusy jadą inaczej
ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU

Majówka na przystanku. Lublin świętuje, a autobusy jadą inaczej

W sobotę w Lublinie zaplanowano uroczystości związane z rocznicą uchwalenia konstytucji 3 maja. To też oznacza spore obkazdy komunikacji miejskiej.

Poseł Michał Krawczyk zaprasza na wyborcze wiece Rafała Trzaskowskiego
film

Sztabowcy Trzaskowskiego szykują grunt na wiece w Lublinie i Zamościu

Rafał Trzaskowski po raz kolejny przyjedzie na Lubelszczyznę. Zaplanowano dwa wiece 4 maja. O godzinie 14 kandydat KO na prezydenta spotka się z mieszkańcami Lublina na Placu Łokietka, a o godz. 17 na Rynku Wodnym w Zamościu.

Jacek Spisacki

Stworzył Pomnik Sybiraków i zaprojektował ołtarz papieski. Zmarł Jacek Spisacki

Był artystą i nauczycielem. W wieku 78 lat zmarł Jacek Spisacki. Zaprojektował charakterystyczny Pomnik Sybiraków w Białej Podlaskiej.

Centrum Słuchu i Mowy MEDINCUS w Lublinie – kompleksowa opieka nad słuchem, mową i drogami oddechowymi
galeria
film

Centrum Słuchu i Mowy MEDINCUS w Lublinie – kompleksowa opieka nad słuchem, mową i drogami oddechowymi

W Lublinie powstało Centrum Słuchu i Mowy MEDINCUS, nowoczesna placówka medyczna specjalizująca się w diagnostyce, leczeniu i rehabilitacji zaburzeń słuchu, mowy oraz problemów otorynolaryngologicznych.

Informacja Wójta Gminy Wólka

Informacja Wójta Gminy Wólka

Wypadli z motorówki i utknęli pod mostem na Wiśle

Wypadli z motorówki i utknęli pod mostem na Wiśle

Sezon dopiero ruszył, a na Wiśle w Puławach już doszło do niebezpiecznego zdarzenia. 52-latek i jego 44-letnia żona wypadli z łodzi motorowej. Mężczyzna był pijany.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium