Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

5 września 2017 r.
11:02

Subaru Levorg. Nasz test samochodu [zdjęcia, wideo]

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 4 A A

Do subaru levorg trzeba podchodzić szybkim krokiem. Broń Boże nie patrzeć, jak wygląda. Jego moc tkwi w środku, w perfekcji dopracowanej techniki. Nawet krótka przejażdżka tym samochodem może zawrócić w głowie. I na to nie ma lekarstwa.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Levorg, cóż za dziwaczna nazwa – może ktoś pomyśleć. Trąci nieco Francją, bohaterami powieści Dumas. Niestety trop jest fałszywy, bo jest to skrót od LEgacy reVolution touRing, czyli programu konstruowania 4. generacji legacy. Pokoleniową schedę sportowej limuzyny czuć w każdym calu następcy.

Na pierwszy rzut oka levorg wygląda, jak każde duże kombi. Jedynie „kominek”, czyli wlot powietrza na masce, jest czytelnym znakiem o sportowych genach tego auta. Tenże „kominek” to także scheda po legacy.

Aby nie rozpisywać się na temat designu levorga, to dodajmy jedynie że auto ma ładne, 18-calowe felgi oraz jest niskie. Mierzy niespełna 1,5 metra wysokośći, prawie 4,7 metra długości i niespełna 1,8 metra szerokości. Bagażnik ma 522 litrów pojemności, z możliwością powiększenia do 1522 litrów po rozłożeniu tylnych siedzeń. Jak to mawiał klasyk „z twarzy podobny zupełnie do nikogo”.

Osobista przestrzeń

Jeśli już przeżyliśmy moment przejścia z zewnątrz do środka levorga, to czas na konfitury. Częściowo skórzana, perforowana tapicerka, niezwykle delikatna w dotyku, roztacza miłą atmosferę. Mamy wrażenie, że siedzimy w prywatnym wnętrzu, zaprojektowanym tylko dla nas. Nie ma tandetnych srebrnych plastików, jak w legacy. Dyskretny błękit zegarów nawiązuje do sportowych tradycji Subaru.

Przed oczami są trzy czytelne źródła informacji – deska, wyświetlacz na podszybiu i 7-calowy ekran ciekłokrystaliczny, który służy do obsługi systemy Subaru Starlink. Wszystkie są obok siebie, co ułatwia odczyt. To plus. Sama grafika nawiązuje do stylu Subaru. Jest nieco surowa, ale ma urok.

Zanim jednak o silniku, to kilka słów o obsłudze systemów pokładowych. Duży plus za podłączenie telefonu. Obsługa prosta i wzorowa. Po 10 sekundach telefon jest sparowany z autem.

Kolejna pochwała za fabryczną nawigację. O dziwo posiada dość aktualne mapy i jest prosta w obsłudze. I trzeci pozytyw - to system EyeSight połączony z aktywnym tempomatem. W zasadzie jest to kompilacja funkcji wczesnego ostrzegania, bezpieczeństwa i jazdy autonomicznej.

Dzięki zastosowaniu dwóch kamer, auto widzi stereoskopowo, czyli obuocznie, jak człowiek. Potrafi dostrzec przeszkodę w odległości do 110 metrów od auta. Najpierw ostrzeże kierowcę o zagrożeniu, a w razie potrzeby zahamuje. Ten system współdziała z aktywnym tempomatem, funkcjonującym w zakresie od 0 do 180 km/h. Levorg jest także wyposażony w funkcje utrzymywania odległości od poprzedzającego pojazdu, asystenta pasa ruchu i awaryjnego hamowania. Po włączeniu wszystkich systemów, w pewnym sensie, możemy cieszyć się namiastką jazdy autonomicznej. Zalety tego odczuwamy na autostradzie czy drodze ekspresowej. I trzeba dodać, że system jest łatwy w obsłudze i działa sprawnie.

Obsługa elektroniki, materiały, jak i poziom wykończenia, a także wygodne fotele, to mocne strony tego auta. Subaru nie naraża nas na skomplikowane czynności związane z obsługą, co pozwala cieszyć się jazdą.

„Bokserek” nisko leży

Benzynowe „boksery” Subaru cieszą się zasłużoną chwałą. Także i jednostka zastosowana w levorg nawiązuje do tej tradycji. Wprawdzie jest to tylko 1,6 litra, z którego udało się wykrzesać aż 170 koni i 250 Nm. Jednak duch pozostał.

Ten niewielki motor żywo, liniowo reaguje na zwiększoną dawkę paliwa. Jest to zasługa sporej turbiny. Ma to swoje plusy „ujemne”. Jeśli jedziemy spokojnie, wówczas spalanie utrzymuje się na poziomie 8 litrów na 100 km. Jednak, gdy nieco popuścimy wodzy fantazji, wówczas wynik 12 litrów na 100 km nie będzie niczym szczególnym. Producent podaje, że levorg możemy maksymalnie rozpędzić do 210 km/h, a pierwszą setkę osiągnąć po 8,9 sekundy. Są to przyzwoite wartości. W praktyce auto dysponuje dobrą dynamiką w zakresie dozwolonych prędkości autostradowych.

Subaru daje kierowcy wybór. Na kierownicy odnajdziemy przyciski systemu SI-Drive. Możemy wybierać między trybem „inteligentnym”, nastawionym na ekonomiczną jazdę, a „sportowym”, który zmienia charakterystykę pracy silnika oraz skrzyni biegów na bardziej agresywną.

W testowym aucie pracowała bezstopniowa skrzynia CVT Lineartronic. O dziwo, jak na CVT działa bardzo szybko i sprawnie. Po przejściu na sterowanie ręczne łopatkami, dawała jeszcze więcej frajdy z jazdy. "Bokser" ma niżej położony punkt ciężkości w stosunku do silników widlastych czy rzędowych. A to przekłada się na lepsze właściwości jezdne.

Szukamy zakrętów

Subaru doskonale czuje się na krętych drogach. To zasługa precyzyjnego układu kierowniczego, stałego napędu na cztery koła oraz systemu Active Torque Vectoring. Ten ostatni działa, jak kat podsterowności. Komputer analizuje prędkość obrotową każdego koła i w razie potrzeby, podczas pokonywania zakrętu przyhamowuje wewnętrzne. W ten sposób kasuje podsterowność, a jednocześnie pozwala na zacieśnienie toru pokonywania zakrętu.

Levorg jest bardzo neutralny, nawet w szybkich, ciasnych zakrętach. Pozwala na bardzo wiele, ale gdy przeszarżujemy włączy się ESP i zdecydowanie skoryguje tor jazdy.

Levorg sprawia wrażenie zwinnego, lekkiego, dobrze wyważonego i bardzo stabilnego auta. Jego walory jezdne to także zasługa symetrycznego napędu na cztery koła. W normalnych warunkach napęd rozdzielany jest w proporcji 60:40. Kiedy pojawią się problemy z przyczepnością elektronika rozdziela moment obrotowy w proporcji 50:50. Zawieszenie nastawione jest na codzienną eksploatację i wszystkie bolączki z nią związane. Progi zwalniające, ubytki w nawierzchni, krawężniki - nie robią na Levorgu większego wrażenia. Trzeba jednak pamiętać, że auto jest bardzo sztywne.

Podsumowanie

Subaru levorg to ciekawe, rodzinne kombi, o sportowych genach. Może nie powala estetyką, ale rekompensuje to dobrymi walorami jezdnymi, skutecznymi systemami wspomagania kierowcy, użytecznością i tym, co w Subaru jest najważniejsze – osobowością. To jest auto z duszą.

Pozostałe informacje

"Warunek cudu" na Targowej – mozaika przypomina żydowską historię Lublina
Lublin
galeria

"Warunek cudu" na Targowej – mozaika przypomina żydowską historię Lublina

Na ścianie budynku przy ul. Targowej w Lublinie powstała mozaika „Warunek cudu”. Dzieło autorstwa Ingi Levi nawiązuje do żydowskiego dziedzictwa tej części miasta, przypominając o historycznym znaczeniu ulicy dla społeczności żydowskiej.

Rolnik wciągnięty przez rozdrabniacz słomy. Wezwano ratowniczy śmigłowiec
wypadek

Rolnik wciągnięty przez rozdrabniacz słomy. Wezwano ratowniczy śmigłowiec

Do tego nieszczęśliwego wypadku doszło wczoraj w Trzebieszowie Pierwsyzm w powiecie łukowskim. 37-letni rolnik obsługiwał rozdrabniacz słomy. W pewnym momencie znalazł się zbyt blisko podajnika. Na miejsce wezwano śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Edyta Majdzińska najprawdopodobniej będzie dalej prowadzić MKS FunFloor Lubin

Edyta Majdzińska (MKS FunFloor Lublin): Wierzę w kierunek mojej pracy i wierzę w ten zespół

Przedwczesne odpadnięcie z europejskich pucharów najprawdopodobniej nie wywoła burzy w MKS FunFloor. Wydaje się, że Edyta Majdzińska przetrwa ten okres niepokoju.

Kilka lat temu kino Bajka było popularnym miejscem spotkań studentów. Jak jest teraz - zapytaliśmy jego właściciela
magazyn
galeria

Jak radzi sobie lubelskie kino Bajka? "Nie wiem czy przetrwamy"

Po zakończeniu pandemii koronawirusa właściciele kin zauważają zmiany w preferencjach widzów dotyczących sposobu oglądania filmów. Czy mieszkańcy Lublina chętnie odwiedzają lokalne kina? Jak właściciele radzą sobie w nowej rzeczywistości? O sytuacji kina „Bajka” w Lublinie opowiedział nam Waldemar Niedźwiedź.

Jakie zadaszenie tarasu wybrać aby połączyć funkcjonalność i styl?

Jakie zadaszenie tarasu wybrać aby połączyć funkcjonalność i styl?

Zadaszenie tarasu to praktyczne rozwiązanie, które pozwala cieszyć się przestrzenią na świeżym powietrzu niezależnie od pogody. Odpowiednio dobrane chroni przed słońcem, deszczem oraz zapewnia prywatność. W tym artykule przyjrzymy się inspiracjom, jakie można wykorzystać przy wyborze zadaszenia tarasu.

Zbadaj piersi jeszcze dziś. Sprawdzamy, gdzie i kiedy zaparkuje mammobus

Zbadaj piersi jeszcze dziś. Sprawdzamy, gdzie i kiedy zaparkuje mammobus

Nowotwór piersi jest najczęstszą przyczyną przedwczesnej śmierci wśród polskich kobiet. Kluczem do zdrowia jest m.in. regularna mammografia. Będzie ją można zrobić w mobilnym gabinecie, który właśnie przejeżdża przez nasz region.

Czym są kampery i jak działają?

Czym są kampery i jak działają?

Kampery to specjalnie zaprojektowane pojazdy, umożliwiające komfortowe podróżowanie i nocowanie w różnych miejscach. Ich unikalna konstrukcja łączy funkcje samochodu z przestrzenią mieszkalną.

Niezwykły duet – Smolik//Kev Fox w Świdniku
koncert
22 listopada 2024, 18:00
film

Niezwykły duet – Smolik//Kev Fox w Świdniku

Smolik//Kev Fox to eklektyczny i wymykający się jasno określonym ramom duet Andrzeja Smolika – znakomitego polskiego producenta i Keva Foxa brytyjskiego songwrittera, który w najbliższy piątek zagra w Świdniku.

Będzie ślisko. Noga z gazu

Będzie ślisko. Noga z gazu

Będzie ślisko na drogach. Oblodzenie pojawi się w całym regionie.

Spalarnia przy Metalurgicznej. Jest decyzja środowiskowa i protest mieszkańców

Spalarnia przy Metalurgicznej. Jest decyzja środowiskowa i protest mieszkańców

Czwartkowe obrady Rady Miasta w Lublinie rozpoczęła gorąca, nieprzewidziana w programie dyskusja o budowie spalarni śmieci przy ulicy Metalurgicznej na terenie po dawnym zakładzie Ursus. Miasto decyzję środowiskową wydało, ale mieszkańcom ten pomysł się nie podoba. Co dalej z planami KOM-EKO?

Olimpia Miączyn i Kryształ Werbkowice nie mogą zaliczyć rundy jesiennej do udanych

Od zera do 149, czyli liczby zamojskiej klasy okręgowej

Rudna jesienna zamojskiej klasy okręgowej za nami. Z tej okazji tradycyjnie podsumowaliśmy rozgrywki "najciekawszej ligi świata" w liczbach

Oni też usłyszą Lublin dzięki pętli

Oni też usłyszą Lublin dzięki pętli

Lublin właśnie zakupił nowoczesną pętlę indukcyjną, która posłuży osobom z aparatami słuchowymi. Będą one mogły uczestniczyć w różnych wydarzeniach kulturalnych.

Lubelskie. Pierwszy przypadek wścieklizny u krowy

Lubelskie. Pierwszy przypadek wścieklizny u krowy

Wścieklizna wciąż w natarciu w Lubelskiem. 21. przypadek wykryto właśnie u krowy.

Smakosze muszą tu chwilę poczekać na burgera drwala. Restauracja w remoncie

Smakosze muszą tu chwilę poczekać na burgera drwala. Restauracja w remoncie

Jeszcze chwilę smakosze wypasionych burgerów muszą obejść się smakiem. Restauracja McDonald’s w Białej Podlaskiej jest w remoncie.

Daniel Iwanek (z lewej) i Wiktor Bis zaliczyli w Peru bardzo udany start

Sukcesy zawodników KKT Chidori i Akademii Karate Daniela Iwanka w mistrzostwach świata w Peru

Mistrzostwa świata odbywały się w prestiżowym ośrodku sportowym Villa Deportiva Nacional w Limie. W zawodach, organizowanych pod patronatem Prezydent Peru Diny Boluarte i Caritasu, zawodnicy z Lubelszczyzny zdobyli 18 medali.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium