Amarok wraz z caddy, transporterem i crafterem jest czwartym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Produkcja amaroka rozpocznie się w najbliższych dniach w argentyńskich zakładach „Pacheco” w Buenos Aires.
Amarok dostępny będzie początkowo w czterodrzwiowej wersji z podwójną kabiną. Wersja „Single-Cab” zadebiutuje w pierwszej połowie 2011 roku. Pod względem koncepcji i stylistyki mierzący do 5,25 metrów Amarok jest wprost wzorcowym pickupem. W jego opartym na ramie nadwoziu wyraźnie widać nowe DNA designu Volkswagena. Typowe jest podkreślenie poziomych linii oraz precyzja wykonania. Połączenie reflektorów i osłony chłodnicy w jedną całość jest również cechą charakterystyczną nowych Volkswagenów. Przednia część maski przechodzi w płaszczyznę sięgającą przez kontur błotników do bocznych okien, podkreślając masywność bryły Amaroka, typową dla tego rodzaju pojazdów. Z tyłu pokrywę bagażnika o gładkiej powierzchni wieńczy logo VW. Tylne światła mają charakterystyczny design, szczególnie widoczny w nocy. Nawet ukształtowanie zderzaka i jego idealne dopasowanie do nadbudowy odzwierciedlają wysokie wymagania, jakie postawili przed sobą styliści dążąc do tego, aby Amarok jakością i precyzją wyróżniał się spośród konkurencji.
Cechą wyjątkową w tej klasie jest stały napęd na wszystkie koła. Mechanizm różnicowy typu Torsen rozdziela siły napędowe w stosunku 40:60 na przednią i tylną oś i tym samym zapewnia doskonałą trakcję i dynamikę jazdy. Ponadto w trudnym terenie odpowiednia ingerencja układu hamulcowego dba, aby zawsze większość siły silnika była przekazywana na koło z najlepszą trakcją. Ta koncepcja napędu jest połączona z zawieszeniem przystosowanym do zapewnienia wysokiego komfortu.