Budowa dróg ekspresowych numer 17 czy 19 cieszy, ale to nie wszystkie inwestycje realizowane przez drogowców w naszym regionie. Sporo także dzieje się na innych drogach krajowych – 74, 82.
Dosłownie na dniach zakończy się przebudowa niewielkiego, aczkolwiek ważnego, fragmentu drogi krajowej nr 82 w miejscowości Turka, na wysokości osiedla Borek koło Lublina. – Inwestycja realizowana jest w porozumieniu z gminą Wólka i obejmuje, między innymi, budowę w miejscu niebezpiecznego skrzyżowania ronda turbinowego połączonego z sąsiednim węzłem Lublin Tatary – tłumaczy Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie.
Trwa również rozbudowa drogi krajowej nr 74 między Frampolem a Gorajcem. Odcinek o długości 7,4 km będzie przejezdny pod koniec roku.
– Zmiany czekają też inne fragmenty DK74 pomiędzy Janowem Lubelskim a granicą z Ukrainą w Zosinie. W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic prowadzone są prace przygotowawcze dla budowy obwodnic Janowa Lubelskiego, Dzwoli, Gorajca i Szczebrzeszyna. Planujemy także budowę obwodnicy Zamościa w ciągu DK74 – wymienia rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.
Program 100 obwodnic zakłada także w ciągu najbliższych kilku lat rozpoczęcie budowy obwodnic Łęcznej na DK82 oraz Łukowa na DK63. W mieście górników coraz bliżej jest do budowy nowego mostu na Wieprzu. Inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku.
Na wspomnianej DK74 kontynuowane są również prace projektowe. Opracowywane są założenia odcinka od Janowa Lubelskiego do Frampola, od Gorajca do Szczebrzeszyna, od Klemensowa do Zamościa, a także rozbudowy odcinków od Zamościa do Miączyna, od Horyszowa do Hrubieszowa i od Hrubieszowa do Zosina. Z kolei na ok. 4-kilometrowym odcinku między Jarosławcem a Miączynem trwają prace budowlane, które zakończą się w przyszłym roku.
Na przełomie 2021 i 2022 roku planowana jest przebudowa niebezpiecznego skrzyżowania w Krasnymstawie na skrzyżowaniu DK17 z drogą wojewódzką nr 812, gdzie powstanie rondo. – W opracowaniu jest również dokumentacja projektowa dla rozbudowy DK63 od granicy województwa lubelskiego i mazowieckiego do Łukowa, a dla odcinka DK17 od Zamościa do Łabuń złożyliśmy wniosek o ZRID – dodaje rzecznik.
Trwają również prace nad dokumentacją, dotyczącą rozbudowy drogi krajowej nr 48 w Dęblinie. Chodzi o blisko 8 km drogi, od mostu na Wiśle do końca zjazdu z wiaduktu nad linią kolejową w Dęblinie, oraz od granic miasta do Moszczanki.