Rozmowy ze znajomymi prowadzone przy użyciu telefonu, komunikatorów internetowych lub portali społecznościowych, buszowanie w sieci w poszukiwaniu okazji, e-zakupy. To tylko niektóre ze sposobów, w jaki pracownik może wykorzystywać czas pracy na swoje potrzeby.
Badanie zostało wykonane na przełomie lutego i marca br. w portalu rynekpracy.pl.
Możliwości zakładające, iż na czynności nie związane z pracą przeznaczane jest od 15 do 45 minut były wybierane zdecydowanie rzadziej.
Niecałe 19% badanych wskazało odpowiedź "15-30 minut", a kolejne 8% zdeklarowało, że na sprawy prywatne poświęca od dwóch do trzech kwadransów.
Liczną grupę utworzyły osoby, które na własne sprawy przeznaczają ponad 45 minut każdego dnia pracy.
Niemal co trzeci badany przyznał, że przez ponad trzy kwadranse nie pracuje, tylko załatwia swoje sprawy. W przypadku pracowników pełnoetatowych jest to niemal 10% czasu, za który pobierają wynagrodzenie.