Od stycznia obowiązuje nowy regulamin organizacyjny Urzędy Miasta. Na jego mocy utworzono Wydział Polityki Społecznej i Senioralnej, który przejął część zadań innych komórek puławskiego magistratu.
Zgodnie z nowym regulaminem, Wydział Nadzoru Komunalnego i Spraw Lokalowych został podzielony. Nadzorem nad zasobem komunalnym będzie zajmował się Wydział Nadzoru Komunalnego z kierownikiem Andrzejem Kramkiem. Sprawami lokalowymi zajmie się natomiast nowa komórka: Wydział Polityki Społecznej i Senioralnej, którą pokieruje Adam Giza. Pod jego zwierzchnictwem znalazły się także sprawy społeczne, którymi dotychczas zajmowali się pracownicy Wydziału Edukacji, Sportu i Spraw Społecznych. Obecnie jest to Wydział Edukacji i Sportu pod niezmiennym kierownictwem Agnieszki Zamojskiej.
Na mocy nowego regulaminu w Ratuszu powstało także nowe „wieloosobowe stanowisko ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi”, które zasiliły kadrowo Edyta Tokarczyk i Janina Bernat.
– Zmiany organizacyjne odbyły się bez naborów zewnętrznych w oparciu o dotychczasowych pracowników wspomnianych wydziałów – informuje Łukasz Kołodziej, kierownik Wydziału Kultury, Promocji i Komunikacji Społecznej.
Nowy schemat zakłada, że prezydent miasta będzie sprawował bezpośrednią kontrolę m.in. nad nowym Wydziałem Polityki Społecznej i Senioralnej, a także rozwojem miasta, kulturą, zarządzaniem kryzysowym, czy planowaniem przestrzennym. Pod zwierzchnictwem wiceprezydenta (wakat) znajdzie się natomiast: ochrona środowiska, gospodarka nieruchomościami, nadzór komunalny, oświata i sport, sprawy obywatelskie, zamówienia publiczne, czy też Urząd Stanu Cywilnego.