Mamy wszystkie atuty, by być postrzegani w świecie jako prężny ośrodek lotnictwa - twierdzą władze Świdnika. My też tak uważamy i razem zapraszamy naszych Czytelników do udziału w konkursie na hasło i logo promocyjne miasta.
Od zeszłego tygodnia wiadomo, że za trzy lata w Świdniku powstanie lotnisko pasażerskie dla naszego regionu. - Władze miasta uznały, że to doskonały moment na akcję promocyjną. - Mamy znakomite tradycje, które sięgają okresu przedwojennego. Wtedy na terenach obecnego Świdnika powstało lotnisko, a kilka lat później Szkoła Pilotów im. marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego - mówi Waldemar Jakson, burmistrz Świdnika.
Do tego dochodzi wieloletnia tradycja świdnickich zakładów, produkujących światowej klasy śmigłowce. Stąd pochodzi słynny ród Kasperków, znany z mistrzowskich akrobacji lotniczych. - Nie ma drugiego takiego miasta w Polsce, gdzie wszystko sprowadzałoby się do latania - uważa Piotr Jankowski z Wydziału Strategii i Rozwoju UM w Świdniku. - Dlatego planujemy stworzyć promocyjny znak graficzny Świdnika, który jednoznacznie wskazywałby właśnie na te tradycje.
- Spójrzmy choćby na Karpacz. Jego herb niewiele mówi, ale promocyjne hasło brzmi: "Miasto pod Śnieżką”. I już wszyscy wiedzą, że chodzi o znany ośrodek górski - dodaje Jakson.
W akcję zaangażowały się Państwowe Zakłady Lotnicze Świdnik, spółka Port Lotniczy Lublin, która wybuduje lotnisko w Świdniku oraz Gimnazjum nr 3, w którym od września 2006 jest klasa lotnicza. - Przygotowujemy do dalszej edukacji przyszłych pilotów, techników lotnictwa, stewardessy i konstruktorów - mówi Waldemar Białowąs, dyrektor szkoły i prezes stowarzyszenia "Lotnisko w Świdniku”. - To właśnie u nas rośnie nadzieja polskiego lotnictwa.
Specjaliści marketingu uważają, że pomysł na promocję "lotniczego Świdnika” jest znakomity. - To szansa na bezpłatną i, co najważniejsze, skuteczną promocję miasta - twierdzi dr Magdalena Rzemieniak z Wydziału Marketingu Politechniki Lubelskiej.