

Szymon Ładniak zmienia nie tylko serię wyścigową. Kierowca z Lublina od nowego sezonu będzie ścigać się dla niemieckiego JP Motorsport

Zapowiada się, że rozpoczynający się w połowie maja sezon będzie dla Szymona Ładniaka okresem wielu zmian. Przypomnijmy, że ten zdolny 18-latek poprzedni sezon spędził w TCR Eastern Europe. Chociaż był najmłodszym kierowcą w całej stawce poradził sobie w niej znakomicie i w klasyfikacji generalnej zajął 10 miejsce. Teraz Ładniak postanowił zmienić wyścigową serię i będzie rywalizował w ADAC TCR Germany. Można powiedzieć, że to sportowy awans, bo rywalizacja u naszych zachodnich sąsiadów cieszy się zdecydowanie większym prestiżem. – Tu jest dużo zawodników fabrycznych. Dodatkowo tory są zdecydowanie bardziej profesjonalne. Będę rywalizował na torach, na których ściga się Formuła 1. W TCR Eastern Europe było zdecydowanie inaczej, a kilka aspektów pozasportowych mocno mi przeszkadzało. W Niemczech mocniej czuć ducha sportu motorowego. Poza tym u naszych zachodnich sąsiadów jest zdecydowanie lepsza promocja wyścigów. Mam nadzieję, że moje wyścigi trafią do jednej z polskich telewizji – dodaje lublinianin.
W ostatnich dniach Ładniak ogłosił również, że zmienia zespół wyścigowy. Przez ostatnie kilkanaście miesięcy był kierowcą czeskiego GT Motorsport z Brna. Od nowego sezonu będzie ścigał się dla JP Motorsport. To ekipa z Niemiec, która swoją siedzibę ma w Erkelenz w Nadrenii Północnej. W tym zespole jest już kilka tuzów, w tym Christian Klein czy Mathias Lauda. Ten drugi to syn słynnego Nikiego Laudy, prawdziwej legendy Formuły 1.
Sezon ADAC TCR Germany rozpocznie się w połowie maja od rywalizacji na torze Oschersleben. Później kierowcy mają w planach jeszcze austriacki Red Bull Ring, oraz niemieckie Nurburgring, Lausitzring, Hockenheimring i Sachsenring. Sezon zakończą w drugiej połowie października rewanżem na Hockenheimring.
