W ciągu miesiąca powinno być już wiadomo, kto będzie rządził w zamojskim pogotowiu. Urząd Marszałkowski ogłosił dzisiaj konkurs na stanowisko dyrektora Samodzielnej Publicznej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w Zamościu.
Aby się o tę posadę starać, muszą spełnić kilka warunków. Od przyszłego dyrektora wymagane jest wyższe wykształcenie i minimum 6-letni staż pracy w zawodzie.
Ewentualnie może być wyższe wykształcenie i ukończone studia podyplomowe o kierunku zarządzanie w służbie zdrowia i co najmniej trzyletni staż pracy w zawodzie lub uznane przez ministra zdrowia szkolenie w ośrodku zagranicznym trwające co najmniej pół roku i zakończone egzaminem (certyfikat).
Ponadto dobrze, jeśli kandydat co najmniej 5 lat pracował na stanowiskach kierowniczych, ma predyspozycje do kierowania zespołem i umiejętności menedżerskie, zna procedur administracyjne i ustawę o zakładach opieki zdrowotnej, ustawy o ratownictwie medycznym, o zamówieniach publicznych oraz o finansach publicznych.
Przypomnijmy, że wakat na stanowisku dyrektora pojawił się po tym, jak zarząd województwa odwołał z tej funkcji Ryszarda Szeląga. Na nic zdały sie protesty załogi, która murem staneła za zwolnionym szefem.