Wojewoda Lubelski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy ok. 14-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 74 między Hrubieszowem a przejściem granicznym w Zosinie. Jeszcze w tym roku drogowcy ogłoszą przetarg na budowę tej drogi.
Niespełna 14-kilometrowy odcinek zostanie dostosowany do standardów drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego).
– Jezdnia zostanie poszerzona, a oba pasy ruchu będą miały po 3,5 metra. Ułożona będzie nowa nawierzchnia, a jej konstrukcja wzmocniona i dostosowana ruchu zestawów 40-tonowych – mówi Mirosław Czech, dyrektor GDDKiA w Lublinie.
Przebudowane zostaną również skrzyżowania i wybudowane rondo u zbiegu DK74 z drogą powiatową, prowadzącą w kierunku Horodła. Powstaną też ciągi pieszo-rowerowe, bezpieczne i oświetlone przejścia dla pieszych oraz zatoki autobusowe.
– To kolejna inwestycja realizowana na szlaku między drogą ekspresową S19 w Janowie Lubelskim, planowaną S17 w okolicach Zamościa, a przejściem granicznym w Zosinie – dodaje Mirosław Czech.
Obecnie trwa budowa obwodnicy Dzwoli wraz rozbudową DK74 od końca przyszłej obwodnicy Janowa Lubelskiego do Frampola (w sumie 12 km). Rozpoczęły się też prace przygotowawcze związane z rozbudową DK74 między Gorajcem a Szczebrzeszynem.
- W ubiegłych latach zbudowaliśmy obwodnice Frampola i Hrubieszowa, a także przebudowaliśmy trasę między Frampolem a Gorajcem oraz kilka odcinków na wschód od Zamościa – mówi Czech. - W I kwartale tego roku złożymy wniosek do wojewody lubelskiego o wydanie decyzji ZRID dla budowy obwodnicy Gorajca – dodaje szef GDDKiA w Lublinie.
Na etapie przygotowania są z kolei obwodnice Janowa Lubelskiego, Szczebrzeszyna i Zamościa (łącznie ok. 33 km). W sumie, między Janowem Lubelskim a Zamościem, powstanie ponad 60 km nowych lub zmodernizowanych odcinków drogi krajowej nr 74. W planach mamy także dalszą rozbudowę DK74 od Zamościa do Zosina o łącznej długości ok. 37 km.