

12 firm zgłosiło się do budowy mostu w Białej Podlaskiej. To największa inwestycja tej kadencji.

Ogłoszony w maju przetarg cieszył się dużym zainteresowaniem wykonawców, zarówno lokalnych, jak i budowlanych gigantów, takich jak Strabag. Ale jest nawet oferta firmy Roverpol z Hiszpanii. Najniższą cenę – 37,4 mln zł proponuje Intop z Warszawy, a najwyższą– 57 mln zł Primost z Będzina.
Tymczasem, miasto zamierza na to zadanie przeznaczyć maksymalnie 49, 2 mln zł (brutto). – Urzędnicy weryfikują obecnie złożone oferty– zaznacza Gabriela Kuc–Stefaniuk, rzeczniczka ratusza.
Most ma połączyć skrzyżowanie ulic Koncertowej i Dalekiej z ulicami Warszawską i Artyleryjską. Na tych skrzyżowaniach powstaną ronda. Jest to ok. 1–kilometrowa trasa. Droga będzie jednojezdniowa z chodnikami i ścieżką rowerową. Klub Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta zaproponował, by nową arterię nazwać Aleją Riada Haidara, zmarłego niedawno lekarza i polityka z Białej Podlaskiej. Ale uchwała w tej sprawie jeszcze nie była rozpatrywana.
Na inwestycję miasto dostało 30,4 mln zł dotacji z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku. A mostem będzie można pojechać za rok. Urzędnicy liczą, że nowa przeprawa rozładuje korki. Obecnie, w Białej Podlaskiej są cztery mosty, które łączą północ z południem.
Firmy, które stanęły do przetargu:
1. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, Lubartów – 46,7 mln zł
2. Budomex, Biała Podlaska – 44,9 mln zł
3. Sarinż, Warszawa – 42,6 mln
4. Konsorcjum: Roverpol, Warszawa i Rover, Hiszpania – 54,3 mln zł
5. Unibep, Bielsk Podlaski – 52,9 mln zł
6. Strabag, Pruszków – 51 mln zł
7. Konsorcjum: PRD Biała Podlaska i Domost, Małkinia Górna – 46,5 mln zł
8. Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty – 49,6 mln zł
9. Nowak–Mosty, Dąbrowa Górnicza – 44,5 mln zł
10. Intop Warszawa – 37,4 mln zł
11.Konsorcjum: Zakład Robót Komunikacyjnych – Ddom w Poznaniu i Probudowa, Wrocław – 53,4 mln zł
12. Primost Południe, Będzin – 57 mln zł
