Dla mieszkańców, turystów z Białorusi i przedsiębiorców. Właśnie ruszył Mobilny System Informacji Gospodarczej. To aplikacja na smartfony i tablety oraz nowy portal internetowy Białej Podlaskiej.
Do tej pory, system przechodził testy. W poniedziałek oficjalnie go uruchomiono. – To system połączony z informatorem miejskim. Nie jest to jednak typowy portal, bo nie chcemy być konkurencją dla bialskich mediów – przyznaje prezydent Dariusz Stefaniuk.
Na portalu (www.bialapodlaska.pl) znajdą się aktualne informacje o wydarzeniach, miejscach, usługach, sklepach, trasach rowerowych.
Aplikacja automatycznie je ściąga. Wszystko dostępne w dwóch językach polskim i rosyjskim. Aplikację można bezpłatnie pobrać z ze sklepów GooglePlay i AppStore. - Działa w trybie offline, połączenie z Internetem jest wymagane jedynie do przeprowadzenia aktualizacji –dodaje rzecznik prezydenta Michał Trantau.
Ale oprócz funkcji informacyjno-turystycznej, system ma znaczenie gospodarcze. – To dla nas ważne narzędzie do promocji na zewnątrz. Lokalna gospodarka oparta jest głównie na przygranicznym położeniu. Chcemy w ten sposób promować działalność naszych przedsiębiorców – podkreśla naczelnik wydziału Polityki Gospodarczej, Rozwoju i Promocji Michał Romanowski. W rezultacie, ma to poszerzyć możliwości współpracy z przedsiębiorcami i kontrahentami zza wschodniej granicy. - Chcemy przedstawić naszym gościom pełną ofertę gospodarczo-turystyczną w jednym miejscu, za pomocą nowoczesnych narzędzi, których nie posiadają inne miasta – zaznacza naczelnik.
Portalem kieruje Radosław Plandowski z Bialskiego Centrum Kultury. Ale „stara” strona Urzędu Miasta nadal istnieje (http://www.um.bialapodlaska.pl/) i ma być poświęcona sprawom związanym tylko z bialskim magistratem. Obecnie, trwa promocja projektu, m.in. na przejściach granicznych, w hotelach, centrach handlowych. Przedsiębiorcy, którzy chcą być uwzględnieni w bazie aplikacji, w każdej chwili mogą wypełnić odpowiedni formularz.
Materiały promocyjne do tego projektu opracowała Apella z Gdyni. Na swojej stronie internetowej spółka informuje, że „w lutym 2015 r. zwyciężyła w przetargu”. Za 50 tys. zł (brutto) Apella przygotowała „ ekologiczne torby na zakupy, foldery informacyjne oraz plakaty, billboardy, ulotki promujące mobilny system miasta wśród obcokrajowców”. „Realizacja obejmowała zarówno prace koncepcyjne, jak i tworzenie tekstów oraz ich tłumaczenie, aż do finalnej, wyprodukowanej wersji”- czytamy na stronie spółki, która wydaje m.in. Tygodnik Podlaski. A w jej radzie nadzorczej zasiada m.in. senator Grzegorz Bierecki.
Mobilny System Informacji Gospodarczej kosztował blisko 300 tys. zł, z czego 224 tys. zł to środki unijne.