Omówienie lokalizacji tunelu na przedłużenie alei Jana Pawła II do ulicy Dokudowskiej oraz przebudowa przejazdu kolejowego na ulicy Łomaskiej na tunel dla pieszych i rowerzystów - top plan na najbliższe spotkanie.
Urząd planuje 11 lutego jeszcze raz wysłuchać uwag mieszkańców.
– Przedmiotem spotkania jest omówienie lokalizacji tunelu na przedłużenie alei Jana Pawła II do ulicy Dokudowskiej oraz przebudowa przejazdu kolejowego na ulicy Łomaskiej na tunel dla pieszych i rowerzystów- precyzuje Gabriela Kuc-Stefaniuk, rzeczniczka ratusza. Tym razem informacja pojawiła się choćby na profilu oficjalnym miasta na Facebooku.
27 stycznia na konsultacje do urzędu przyszły tylko 4 osoby. O ponowny termin na sesji rady miasta apelowała m.in. radna Agnieszka Kulicka (PiS): – Mieszkańcy z osiedla Za Torami zwrócili się do mnie z prośbą o przedłużenie konsultacji do końca lutego- przekazała wówczas Kulicka.
Miasto ma ambitne plany. Te najważniejsze zmiany dotyczą ulicy Łomaskiej. Tutaj ratusz najchętniej wybudowałby tunel w miejsce przejazdu kolejowo-drogowego. Na liście jest też bezkolizyjne skrzyżowanie pod torami na przedłużeniu alei Jana Pawła II oraz likwidacja przejazdu niestrzeżonego na bocznej ulicy od Sidorskiej, w pobliżu rzeki Rudka. A także inne elementy infrastruktury, jak choćby ronda.
W grudniu urzędnicy wyłonili konsorcjum firm, które za 232 tys. zł ma opracować „koncepcję programowo-przestrzenną wraz z kosztorysem uwzględniającym podział kosztów” dla tych inwestycji. Już teraz wiadomo, że nie wszystkim mieszkańcom te rozwiązania się podobają.
– Przy Łomaskiej jest ważny przejazd, bo cała jednostka wojskowa tędy dojeżdża. Poza tym na osiedlu Za Torami mieszka kilkanaście tysięcy osób. Nowe proponowane tunele ograniczą i utrudnią nam dojazd do centrum – zwraca uwagę nasz Czytelnik z tej dzielnicy. W garnizonie służy ponad 2 tysiące żołnierzy, a póki co ciężki sprzęt wojskowy porusza się właśnie Łomaską. Między innymi z myślą o wojsku miasto wybuduje wschodnią obwodnicę.
Urzędnicy zamierzają starać się o dofinansowanie z PKP PLK na inwestycje. Jak zapewniają, wciąż prowadzą rozmowy z kolejową spółką. Ale sprawa nie będzie taka prosta.
- Niezależnie od nowego naboru do konkursu, Polskie Linie Kolejowe wystosowały 16 grudnia ubiegłego roku pismo do miasta Biała Podlaska w odniesieniu do wcześniejszego porozumienia w tej sprawie z 2018 roku. Nie jesteśmy zainteresowani podjęciem ponownej współpracy w zakresie budowy wiaduktu na ulicy Łomaskiej. Wynika to z tego, że gmina Biała Podlaska nie wywiązała się z warunków porozumienia w tej sprawie z 2018 roku – odpowiada Anna Znajewska-Pawluk z biura prasowego kolejowej spółki. O co chodzi? Porozumienie z tamtego czasu miało związek z planowaną budową wschodniej obwodnicy. - PLK SA zobowiązały się wówczas do likwidacji przejazdu kolejowo-drogowego, w miejsce, którego miasto planowało zbudować wiadukt drogowy. Zaniechania samorządu naraziły PLK na opóźnienie w zakresie realizowania inwestycji na linii Warszawa – Terespol i na dodatkowe koszty- stwierdza Znajewska-Pawluk.
Ogłoszenie wyników konkursu planowane jest na koniec tego roku. Spotkanie 11 lutego odbędzie się w urzędzie miasta o godz. 16.