Wszystko wskazuje na to, że głównym sponsorem tegorocznej aukcji Pride of Poland w Janowie Podlaskim będzie PKN Orlen.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
– Obecnie prowadzimy rozmowy z organizatorami Święta Konia Arabskiego i aukcji Pride of Poland na temat ewentualnego wsparcia dla tych przedsięwzięć, jednak z zasady nie ujawniamy szczegółów jakichkolwiek rozmów – informuje nas biuro prasowe PKN Orlen. – Udzielamy informacji tylko w przypadku projektów, które stają się faktem. Jesteśmy na ostatnim etapie finalizacji współpracy.
Sponsorem strategicznym aukcji ma być PKO Bank Polski. – Warunki partnerstwa są elementem umowy i stanowią tajemnicę handlową – odpowiada nam Magdalena Kopcińska z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej banku.
W sponsorowanie imprezy włączyła się też Krajowa Spółka Cukrowa. Sandra Malinowska, rzecznik prasowy spółki, potwierdza że umowa została zawarta, ale jej treść nie może zostać ujawniona.
Przypomnijmy, że Święto Konia Arabskiego odbędzie się w dniach 12-16 sierpnia w Janowie Podlaskim. Kulminacją będzie niedzielna aukcji Pride of Poland, na której wystawionych zostanie 31 koni.
Jak dotąd swój udział potwierdziło ok. 60 kupców z całego świata, w tym roku m.in. po raz pierwszy z Chin. Stałą bywalczynią była Shirley Watts, żona perkusisty The Rolling Stones. W tym roku raczej tu nie przyjedzie, bo w stadninie padły jej dwie klacze. Rok temu na Pride of Poland padł cenowy rekord – za 10-letnią Pepitę hodowca ze Szwajcarii zapłacił 1,4 mln euro.
Tegoroczne Święto Konia Arabskiego organizuje janowska stadnina we współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi. – Targi odpowiadają za stronę techniczną, m.in. za pozyskiwanie sponsorów – przyznaje Wojciech Adamczyk.
ANR ma podać do publicznej wiadomości rozliczenie imprezy 30 dni po jej zakończeniu.