Od dwóch dni mieszkańcy Łukowa, którzy mają sprawę do burmistrza już nie muszą umawiać swojej wizyty w sekretariacie, nie muszą też wysyłać pocztą skarg i petycj
Burmistrzowi Krzysztofowi Tymoszukowi przybyło porannych obowiązków. Teraz oprócz odbioru zwykłej korespondencji codziennie rano otwiera i sprawdza zawartość swojej poczty elektronicznej.
- Ludzie piszą o wielu sprawach. O swoich pretensjach co do stanu ulic i chodników, proszą nawet o pomoc w załatwieniu zwykłych codziennych problemów, kłopotach z urzędnikami i tym podobnych sprawach. Na wszystkie listy odpowiadamy - mówi burmistrz Tymoszuk. Jako pierwsi swojego maila przysłali mieszkańcy ulicy Zimna Woda, którym jeden z miejskich radnych obiecał budowę kanalizacji, ale jej ślady nie pojawiły się do dzisiaj.
Odwiedzający wirtualne biuro znajdują formularz skarg, uwag, opinii i pomysłów oraz informację, że z reguły odpowiedź burmistrza przyjdzie najpóźniej za 48 godzin, a w sprawie szczegółowej w terminie do 10 dni. Łukowianie mogą przesyłać pytania na temat obsługi urzędniczej.
W wirtualnym formularzu jest miejsce na problemy do przekazania władzom miasta. Można wypełnić odpowiedni wniosek, który trafi do burmistrza (ogólne problemy miasta) lub sekretarza (zagadnienia związane z obsługą w urzędzie). Jeśli petent kliknie z odpowiednie linki, skontaktuje się z naczelnikiem konkretnego wydziału łukowskiego magistratu. Na internetowych stronach biura podano też kontakty do dyrektorów placówek podległych miastu: Łukowskiego Ośrodka Kultury, Ośrodka Sportu i Rekreacji, Przedsiębiorstwa Usług i Inżynierii Komunalnej, Zakładu Gospodarki Lokalowej. Aby dostać się na stronę biura trzeba wystukać na swoim komputerze adres:
www.lukow.pl/boi/index.html
Pomysłodawca i organizator Wirtulanego Biura Obsługi Mieszkańców, pełnomocnik do spraw promocji i rozwoju miasta Sławomir Smolak, zapowiada, że w ciągu najbliższych dwóch miesięcy jeszcze bardziej usprawni działanie elektronicznego kontaktu.
- Na stronach znajdą się kompletne informacje dotyczące załatwiania każdego rodzaju sprawy w naszym urzędzie. znajdą się tam informacje o wymaganych załącznikach, dokumentach, opłatach i wzory wniosków. Wszystko to po to, by petenci nie musieli przychodzić do urzędu kilka razy - zapowiada Sławomir Smolak. Dla tych mieszkańców miasta, którzy nie mają dostępu do internetu, burmistrz zaczyna cykl dyżurów telefonicznych. W każdy poniedziałek od godziny 15.30 do 16.30 będzie czekał przy telefonie pod numerem 7982911.