Od dziś działa specjalna infolinia o bonie turystycznym. Można z niej korzystać pod numerem 22 11 22 111, przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
– Konsultanci udzielą informacji na temat uprawnień do bonu turystycznego, a także o tym jak obsługiwać bon w platformie usług elektronicznych ZUS – informuje Małgorzata Korba, regionalny rzecznik ZUS w województwie lubelskim i dodaje, że "już w pierwszych godzinach konsultanci odebrali ponad tysiąc połączeń od zainteresowanych bonem osób".
Pytania można wysyłać również na e-mail: bon@zus.pl.
Bon turystyczny (przysługujący na dziecko) ma zachęcić rodziny do spędzenia wakacji w kraju. W dobie koronawirusa ma też pomóc branży turystycznej, ponieważ będzie można zapłacić nim za usługi m.in. w agroturystyce, pensjonatach, hotelach czy schroniskach.
– Druga grupa usług to imprezy turystyczne – czyli imprezy, które trwają co najmniej 24 godziny i zakładają przynajmniej dwie usługi, np. nocleg i zwiedzanie. Musi je zaoferować jeden podmiot, np. biuro podróży, ale każda z nich może być realizowana przez różne firmy – tłumaczył nam kilka dni temu Grzegorz Cendrowski, rzecznik Polskiej Organizacji Turystycznej.
Bon turystyczny wyniesie jednorazowo 500 zł na każde dziecko do 18 r. życia i jedno dodatkowe świadczenie w formie uzupełnienia bonu, w wysokości 500 zł dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności.
Polski Bon Turystyczny, który ma formę elektronicznego bonu będzie ważny do końca marca 2022 r.
Obecnie trwają prace nad katalogiem bazy turystycznej. Działania te koordynuje Polska Organizacja Turystyczna.