Piosenkarka, której ostatnia płyta "Modern Rocking” bije rekordy popularności zdecydowała, że jej najnowszy teledysk będzie nakręcony w Chełmie. Pierwsze zdjęcia zaplanowano już w najbliższy piątek, a w całą produkcję będzie zaangażowanych ponad sto osób.
Zobaczymy też zabytkowe komnaty, tajemnicze miejsca, a aktorzy i tancerze mają nosić kostiumy stylizowane na dawne stroje. Na początku teledysku pojawi się krótka etiuda filmowa, która wprowadzi widza w fabułę. – W teledysku nie zabraknie wyrafinowanego humoru i groteski – zdradza Jacek Kościuszko, reżyser i współautor scenariusza. – Oczywiście będą też ujęcia śpiewającej Agnieszki Chylińskiej.
Zdjęcia do tej wyjątkowej produkcji powstaną na ulicach Chełma i w miejscach, które szczególnie powinni zobaczyć turyści. W wideoklipie na pewno "wystąpią” chełmskie kościoły i podziemia kredowe. Plac przy bazylice NMP zmieni się w staropolski dziedziniec, po którym będą przechadzać się ludzie z innych epok. Brama Uściługska ma być bastionem grodu, w którym ukryta będzie zakochana księżniczka.
W jej rolę wcieli się właśnie Agnieszka Chylińska, która była również jedną z autorek scenariusza. Jest już pewne, że na czas zdjęć na pewno przyjedzie do Chełma. Wszyscy, którzy obejrzą teledysk, nie będą mieli wątpliwości, gdzie był on kręcony.
– Uzgodniliśmy z producentami, że w filmie pojawią się ujęcia z nazwą miasta – Ma to jednoznacznie pokazywać, gdzie powstała produkcja – mówi Roland Kurczewicz, pełnomocnik prezydenta miasta.
Zdjęcia do teledysku ruszają już w piątek i potrwają kilka dni. W tym czasie miasto zmieni się w wielki plan filmowy. Całe przedsięwzięcie nie może obyć się bez statystów. Producenci liczą na pomoc kilkudziesięciu osób. Chcą, żeby byli to mieszkańcy Chełma.
– Nie zdążymy przeprowadzić castingu, dlatego postanowiliśmy zorganizować inną formę rekrutacji – mówi Roland Kurczewicz.
Wszyscy, którzy chcą wziąć udział w teledysku, powinni do środy dostarczyć zgłoszenie. Trzeba podać w nim imię i nazwisko, telefon kontaktowy, datę urodzenia i dołączyć zdjęcie. Należy je złożyć w wydziale Rozwoju, Promocji i Współpracy z Zagranicą lub w biurze podawczym chełmskiego magistratu.
Spośród dostarczonych zgłoszeń producenci wybiorą kilkudziesięciu statystów. Szansę na zagranie w teledysku mają osoby w wieku od 20 do 70 lat. Niestety, udział w nim nie będzie się wiązał z wynagrodzeniem. Na produkcję teledysku miasto wyłożyło około 20 tysięcy złotych, resztę pozyskał management piosenkarki.
– Gdybyśmy sami chcieli zrealizować kilkuminutowy film na taką skalę to koszt całego przedsięwzięcia byłby kilkukrotnie większy – mówi Agata Fisz, prezydent miasta Chełm.– W przypadku tego wideoklipu, za niewielką kwotę mamy produkcję, którą obejrzą widzowie z całego kraju. W kręceniu teledysku pomogą urzędnicy zajmujący się promocją. Przygotują część rekwizytów, plan filmowy i będą asystować przy realizacji nagrań.
Teledysk ma mieć premierę już w październiku.