Cztery firmy chcą zbudować obwodnicę Chełma. Wczoraj drogowcy otworzyli oferty. Wszystkie były duzo tańsze niż przewidziała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (prawie 730 mln zł).
Budimex wycenił budowę obwodnicy na nieco ponad 460 mln złotych, Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones – 561,4 mln zł, Strabag – 441,9 mln zł, a Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 442,8 mln zl
– Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące oraz przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty i dokona wyboru najkorzystniejszej – mówi Mirosław Czech, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA.
MEDIA BEZ WYBORU - SPRAWDŹ, O CO CHODZI WE WSPÓLNEJ AKCJI NIEZALEŻNYCH MEDIÓW
Zwycięzca będzie mieć 3 lata na budowę trasy, która przyspieszy drogę w kierunku granicy. Trasa ominie miasto od północnej strony. Jadąc od strony Piask, kierowcy wjadą na nią na węźle Chełm Zachód w okolicach miejscowości Janów. Drugi z węzłów (Chełm Północ) powstanie w miejscowości Horodyszcze, a dalej trasa przekroczy rzekę Uherkę i ominie Okszów, gdzie powstanie węzeł drogowy Chełm Okszów. Za Okszowem obwodnica przekroczy linię kolejową Chełm-Włodawa. – Koniec zaplanowano za węzłem Chełm Wschód, umożliwiającym zjazd na obecną DK12 w miejscowości Kolonia Antonin – dodaje dyr. Czech.
Obwodnica Chełma będzie miała ok. 14 km i będzie przebiegać po nowym śladzie. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Wybudowane zostaną cztery węzły, wiadukty, dwa mosty i przejścia dla zwierząt oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego.
Wyłonienie wykonawcy i podpisanie umowy planowane jest w połowie roku, a rozpoczęcie budowy w 2023 roku.