Prawdopodobnie nie ma tygodnia, by w naszym województwie nie otwierał się kolejny sklep sieci spożywczych. Planów ekspansji nie pokrzyżowała nawet pandemia.
Biedronka chwali się, że tylko w ciągu dziewięciu miesięcy 2020 roku otworzyła 52 nowe placówki, a 167 zmodernizowała. Tylko 17 grudnia klienci weszli do siedmiu nowych sklepów. Jeden z nich powstał w Łukowej w woj. lubelskim, gdzie działają już trzy sklepy sieci Biedronka. We wtorek kolejny sklep sieci zaprosił na ul. Prusa w Lublinie, gdzie w ciągu zaledwie pół roku wybudowano nowy pawilon po wyburzonym budynku pralni i kotłowni stojącym na terenie należącym do Polskiego Związku Motorowego. To już 28 sklep sieci w samym Lublinie.
– Choć trwający rok był dla wszystkich trudny, sklepy Biedronka pozostawały otwarte bez względu na okoliczności, gwarantując Polakom stały dostęp do najwyższej jakości produktów w niskich cenach – mówi Marek Wróbel, dyrektor ekspansji w sieci Biedronka.
Rok 2020 był także dobry dla sieci Kaufland.
– Od stycznia nasza sieć powiększyła się o 12 nowych sklepów, w tym 7 przejętych po Tesco. Dzięki temu w Polsce działa już 225 marketów Kaufland – mówi Jerzy Piątek, z Kaufland Polska i dodaje, że w województwie lubelskim powstały dwa sklepy: w Lublinie przy ul. Diamentowej 31 oraz ul. Orkana 4. – Dodatkowo w Świdniku udostępniliśmy klientom market po modernizacji.
Sieć nie wyklucza też, że w przyszłym roku na Lubelszczyźnie powstaną kolejne jej sklepy.
– Ekspansja to jeden z kluczowych elementów naszej strategii, w związku z czym nieustannie badamy rynek i możliwości rozwoju. Poszukujemy nowych miejsc pod inwestycje w różnych częściach Polski – zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Kontynuujemy rozwój dotychczasowego konceptu sieci, który zakłada otwieranie sklepów o średniej powierzchni 2800 mkw – przyznaje Piątek.
>>> Czytaj także: Niedziele handlowe w 2021 roku: kiedy zrobimy zakupy
Zdecydowanie najlepszy rok pod względem liczby nowych sklepów w woj. lubelskim odnotowała Stokrotka, która ma już 721 sklepów w całej Polsce. W ciągu ostatnich 12 miesięcy do tej listy dołączyło 24 sklepów z logo Stokrotki w woj. lubelskim m.in. w Abramowie, Jastkowie, Zakrzówku, Końskowoli i pięć sklepów w Lublinie. Dodatkowo powstało też 5 sklepów franczyzowych w Lubartowie, Tomaszowie Lubelskim, Turobinie, Werbkowicach i Zamościu.
– W 2021 r. planujemy otworzyć 40 nowych Stokrotek w woj. lubelskim oraz uruchomić kolejne Stokrotki Optima, jednak na tą chwilę nie możemy zdradzić więcej szczegółów – słyszymy od przedstawicieli sieci.
Powody do zadowolenia ma także Lidl. Na pytania, o to ile w mijającym roku otworzono sklepów tej sieci w woj. lubelskim odpowiedzi nie dostajemy. Nowe sklepy sieci powstały jednak m.in. w Parczewie i w Chełmie.
– Pandemia Covid-19 znacząco wpłynęła na sposób prowadzenia biznesu jak i zachowania konsumentów. Sprawiła, że musieliśmy na nowo przemyśleć jak odpowiadać w aktualnych czasach na potrzeby klientów – przyznaje Aleksandra Robaszkiewicz, z Lidl Polska. – W tym roku podjęliśmy wiele działań, aby rozwijać naszą aplikację zakupową Lidl Plus. Ze względu na covid-19 przyspieszyliśmy prace nad płatnościami mobilnymi. Z powodzeniem realizowaliśmy również sprzedaż online artykułów niespożywczych. W przyszłości planujemy również rozwój tego projektu.
W 2020 roku w województwie lubelskim otwartych zostało 57 sklepów Żabka. W tej chwili jest ich już 229.
– Ideą funkcjonowania naszej sieci jest bliskość i wygoda, dlatego w 2021 roku, wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów, będziemy rozwijać się również w tym regionie, dając w ten sposób kolejnym osobom szansę na prowadzenie własnego biznesu – informuje Biuro Prasowe Żabka Polska.