Szóstoklasiści z województwa lubelskiego mają lepsze umiejętności czytania niż pisania i rozumowania - wskazuje Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie. OKE opublikowała wstępne wyniki sprawdzianu, który pisali uczniowie kończący szkołę podstawową.
1 kwietnia 2014 r. do sprawdzianu szóstoklasisty przystąpiło w Lubelskiem 20 302 uczniów. Zestaw zadań w wersji standardowej rozwiązywało 20 024 uczniów, a w arkuszach dostosowanych - 278. uczniów.
Szóstoklasiści mieli do rozwiązania 26 zadań sprawdzających ich umiejętności w zakresie czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce.
Za poprawne wykonanie wszystkich zdań uczeń mógł otrzymać 40 punktów. Średni wynik w Polsce to 25,82 punktów, w Lubelskiem niewiele więcej, bo 25,84 punktów.
- Uczniowie uzyskali najwyższe wyniki za rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność czytania, dobrze poradzili sobie z korzystaniem z informacji, nieco trudniejsze okazały się zadania z obszaru pisania i rozumowania - informuje Lech Gawryłow dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie.
Wyniki sprawdzianu w zależności od lokalizacji szkoły - średni wyniki
Wieś - 24,48
Miasto do 20 tys. mieszkańców - 25,26
Miasto od 20 tys. do 100 tys. mieszkańców - 27,18
Miasto powyżej 100 tys. mieszkańców - 29,39
Średni wyniki sprawdzianu w Lubelskiem
* Cały test - średnia 25,84 (maksymalnie 40 punktów)
* Czytanie - 7,75 (maksymalnie 10 punktów)
* Pisanie - 5,92 (maksymalnie 10 punktów)
* Rozumowanie - 4,56 (maksymalnie 8 punktów)
* Korzystanie z informacji - 2,68 (maksymalnie 4 punkty)
* Wykorzystywanie wiedzy w praktyce - 4,93 (maksymalnie 8 punktów)