Magicka, czyli pastisz gier fantasy i hack’n’slash jest już dobrze znana graczom. Dziś premierę ma polska, pudełkowa wersja.
Historia zaczyna się w czasie wielkiego kryzysu, składając na nasze barki odpowiedzialne zadanie: stolica Hávindr jest pod ostrzałem. Musimy zatem opuścić swój wygodny, wypełniony pysznymi hot-dogami i fantazyjnymi serami zamek i ruszyć na pomoc królowi.
Za nim do niego dotrzemy, musimy przedrzeć się 13 poziomów. Każdy następny jest oczywiście trudniejszy od poprzedniego. W przedzieraniu niezbędna okaże się magia. Zaklęcia łączymy dowolnie z ośmiu elementów, a im dalej, tym ich moc będzie większa. I nie musimy walczyć sami.
W trybie przygody eksplorujemy świata Midgard z nawet trzema innymi graczami jednocześnie. Stan gry zapisywany jest automatycznie, gdy dany poziom zostanie ukończony. W zależności od swoich poczynań w poprzednich poziomach, Magowie mogą znaleźć skróty, ukryte ścieżki i nowe sposoby przejścia przygody, które mogą wyprowadzić ich daleko za linie wroga.