![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![SHIFT 2 Unleashed](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2011/2011-04/GRY_161884482_AR_0_0.jpg)
Pierwsza część gry Need for Speed SHIFT ukazała się we wrześniu 2009 roku i uratowała bardzo już podupadłą markę NfS. Gra sprzedała w nakładzie niemal pięciu milionów egzemplarzy. Dziś premiera SHIFT 2 Unleashed.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
SHIFT 2 Unleashed ma być jeszcze lepszy. Gra ma być jeszcze bliższa symulacji i ponownie ma bazować na widoku z perspektywy pierwszej osoby. W tym wypadku: z perspektywy kasku kierowcy.
– SHIFT 2 Unleashed redefiniuje na nowo tematykę autentycznych wyścigów samochodowych, łącząc w sobie przypływ emocji wynikający z przemieszczania się z niesamowitymi prędkościami z ogromnym emocjonalnym ładunkiem związanym z koniecznością nieustannego konkurowania z innymi zawodnikami – zachwala Marcus Nilsson, producent wykonawczy gry.
– Blisko współpracujemy z prawdziwymi kierowcami wyścigowymi, chcąc zawrzeć w grze ich doświadczenia z toru i uczynić nasz produkt bardziej realistycznym.
Takich obietnic twórcy gry składali mnóstwo. I, zdaje się, prawie wszystkich dotrzymali.
Dodano też coś, czego nie było: noc (choć wciąż nie ma zmiennych warunków pogodowych). Nocne wyścigi, nie dość, że świetnie wyglądają, to są jeszcze trudne. Wystarczy gdzieś na barierce skasować reflektory i jedziemy po ciemku. Zresztą model zniszczeń także uległ poprawie i ma jeszcze większy wpływ na naszą jazdę.
A czym jeździmy? Tu również pasuje słowo "więcej”. W grze znajdziemy licenjonowane auta 37 marek i takie cacka jak Pagani Huayra. W każdym aucie możemy oczywiście wprowadzić sporo zmian w ustawieniach.
Twórcy chcieli, by ich gra była jak najbliższa prawdziwym odczuciom, jakie towarzyszą prawdziwym kierowcom na torze. Stąd pomysł na kamerę umieszczoną na kasku. Porusza się ona tak, jak głowa kierowcy w czasie wyścigu. Wygląda to ciekawie, inaczej niż w innych grach i... trzeba się do niej przyzwyczaić. Wchodząc w zakręt nasza "głowa” automatycznie zwraca się w stronę osi toru.
W takiej grze nie może oczywiście nie być trybu kariery. I jest. Sporo rzeczy do odblokowania plus kilka klas wyścigów. Jest też znany z Need for Speed: Hot Pursuit system Autolog. Ten pozwala się dzielić ze znajomymi niemal każdym aspektem naszej wyścigowej kariery. Taki wewnętrzny Facebook.
Minimalne wymagania sprzętowe
System operacyjny: Windows XP (SP3)/Vista(SP2)/7
Procesor: Intel Core 2 Duo 2.0 GHz/AMD X2 64 2.4 GHz
Pamięć: 2 GB RAM
Karta graficzna GeForce 8/Radeon HD 3xxx
Miejsce na dysku: 7 GB