Uprising44 zadebiutuje na początku drugiego kwartału 2012 roku. Ma to być gra taktyczna, w której na każdym kroku będziemy odczuwali przytłaczającą przewagę wroga i braki w zaopatrzeniu.
Uprising44 ma być połączeniem RTS-a z elementami RPG. – Czyli trochę jak Men of War wymieszany z Commnados – wyjaśnia nam Michał Dziwniel.
Gra będzie koncentrowała się głównie na taktyce, jaką oddziały powstańcze musiały przyjąć wobec przeważających technicznie sił nieprzyjaciela. W grze mamy też zobaczyć dokładnie odwzorowaną Warszawę z okresu powstania.
Prace koncepcyjne trwają już od pół roku. W trzech biurach DMD Enterprise (w Warszawie, Rzeszowie i Stargardzie Szczecińskim) nad Uprising44 pracuje 15 osób.
- Nasza gra ma być uniwersalnym przekazem o Powstaniu Warszawskim. Nie będzie to oczywiście dokładna historia tamtych wydarzeń; dzień po dniu. Ale realia historyczne będą utrzymane i nie zabraknie kluczowych momentów Powstania – dodaje Dziwniel. – Chodzi nam jednak przede wszystkim o oddanie klimatu walk w zrujnowanym mieście.
W grze będziemy dowodzić 4-osobowym oddziałem powstańców. Każdy z nich będzie miał swoją specjalizację (ładunki wybuchowe, sanitariusz, etc.).
Grywalna wersja Uprising44 ma być po raz pierwszy zaprezentowana na sierpniowych targach Gamescon w Kolonii. Gra powstaje na PC i Xbox 360 i ma trafić do sprzedaży nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.