Studio inXile - autorzy gry Wasteland 2 - poinformowało, że jeszcze przed końcem tegorocznego lata Wasteland 2 Game of the Year Edition zostanie za darmo udostępniona - w postaci aktualizacji - wszystkim posiadaczom podstawowej wersji gry.
Dla niewtajemniczonych:
Za grę Wasteland 2 odpowiada studio InXile założone przez Briana Fargo, twórcę pierwszego Wasteland z 1988 roku. Fargo był także szefem Interplay Entertainment, które wydało takie gry jak Fallout, Fallout 2 i Tactics.
W marcu 2012 roku ruszyła kickstarterowa zbiórka na Wasteland 2. Ta zakończyła się sukcesem w postaci zebranych blisko trzech milionów dolarów.
Sama gra - wydana we wrześniu minionego roku - też okazała się sukcesem, choć do paru poważnych spraw można by się przyczepić. W największym skrócie: do brzydkiej, ale przede wszystkim mało pomysłowej grafiki, głupawej sztucznej inteligencji i paru nietrafionych rozwiązań. W zamian dostaliśmy doskonały klimat, ciekawy świat i dobrą fabułę z masą dialogów, które pisali ludzie znający się na rzeczy.
W krótce znaczna część wad powinna zostać skutecznie wyeliminowana za sprawą Wasteland 2 Game of The Year Edition.
Ta edycja ukaże się na konsole PlayStation 4 i Xbox One, a także na PC. I - co jeszcze ważniejsze - w tym ostatnim przypadku będzie darmowa dla posiadaczy podstawowej wersji gry.
Na co możemy liczyć po raz kolejny zabierając naszą drużynę strażników na radioaktywne pustkowia?
Przede wszystkim na ładniejsze widoki.
Wasteland 2 Game of The Year Edition to przesiadka na nowszą wersję silnika graficznego, czyli na Unity 5. To skutkuje lepszymi teksturami, bardziej szczegółowymi modelami postaci czy wreszcie poprawionym oświetleniem.
Zmiany dotyczą nie tylko tego, co zobaczymy, ale i tego, co usłyszmy: to tysiące nowych linijek dialogów, nagranych specjalnie dla tej edycji.
Zmiany nie ominęły samej rozgrywki: przy rozwijaniu naszych strażników będziemy mieli teraz system wad i zalet (Perks & Quirks).
Do tego dochodzi nowy system Precyzyjnego Ataku, co oznacza możliwość celowania w konkretne części ciała przeciwnika. To bardzo dobra wiadomość, bo w podstawowej wersji gry wymiany ognia szybko robiły się schematyczne i łatwe.
Przeprojektowano wreszcie spotkania z wrogami i będą zmiany w balansie rozgrywki.