Hangary do obsługi prywatnych samolotów mają powstać na terenie lotniska w Świdniku. Port Lotniczy Lublin szuka już firmy zainteresowanej taką inwestycją i powołuje się na „rosnące zainteresowanie posiadaniem samolotu”
Port Lotniczy Lublin szuka firmy, która na 30 lat wynajmie od niego teren, na własny koszt zbuduje tam jeden duży hangar bądź dwa lub trzy mniejsze i również na własny koszt będzie je obsługiwać. Najemca miałby nie tylko płacić lotnisku czynsz za nieruchomość, ale też dzielić się z nim swoimi przychodami.
Czy znajdzie się chętny do takiej działalności? Tego możemy się dowiedzieć już 7 czerwca, bo na ten dzień lotnisko wyznaczyło termin składania ofert. Postępowanie zostało ograniczone do firm, które mają doświadczenie w obsłudze samolotów klasy B.
Nowe hangary miałyby służyć do parkowania i obsługi prywatnych samolotów, niezwiązanych z rozkładowymi lotami. Prezes lotniska twierdzi, że takie usługi mogą mieć wzięcie i powołuje się na „rosnące zainteresowanie posiadaniem samolotu wśród lubelskich przedsiębiorców”.
– Jestem przekonany, że użytkownicy samolotów General Aviation, którzy do tej pory parkowali swoje samoloty na innych lotniskach, hangarować je będą u nas, niemal pod domem – twierdzi prezes Andrzej Hawryluk w rozesłanym do mediów komunikacie.
O wyborze inwestora decydować ma punktacja przyznana poszczególnym ofertom, których otwarcie – jak zastrzega lotnisko – nie będzie jawne.
Do 50 punktów będzie można dostać za biznesplan zawierający m.in. wstępny projekt oraz koszty inwestycji, prognozowane przychody, doświadczenie w takiej działalności oraz kwalifikacje personelu.
Do 25 punktów przyznawanych będzie za oferowany czynsz obrotowy, czyli procent od przychodów uzyskiwanych przez najemcę.
Maksymalnie 25 punktów można będzie dostać za oferowany czynsz najmu, który nie może być mniejszy niż 87 groszy netto za mkw. miesięcznie.
Hangary planowane na 57 arach oferowanych do wynajęcia przez lotnisko nie mogłyby zająć więcej niż 60 na 20 metrów, a ich maksymalna wysokość została określona na 12 metrów.
Obok miałoby powstać kontenerowe zaplecze „socjalno-magazynowo-biurowe”. Do wykonania takich obiektów konieczne byłoby również utwardzenie nawierzchni, przeniesienie masztu radarowo-kamerowego i przebudowa linii energetycznej.