Kolejne centrum logistyczne ma powstać tuż przy granicy Lublina. Do jego budowy na skraju Świdnika przymierza się spółka Panattoni Development Company, która posiada już hale na lubelskim Felinie oraz szykuje następne w rejonie ul. Mełgiewskiej i Tyszowieckiej.
Przedstawiciele firmy złożyli szereg dokumentów zmierzających do budowy hal w Świdniku – potwierdza Marcin Dmowski, zastępca burmistrza Świdnika i zapewnia, że jest w stałym kontakcie z inwestorem. – Wśród złożonych dokumentów jest wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.
Panattoni to lider nieruchomości przemysłowych w Europie. Zajmuje się budową hal, w których inne firmy mogą wynajmować powierzchnie na swoje fabryki lub magazyny. Nieoficjalnie mówi się o tym, że do planowanych obiektów w Świdniku może się przenieść firma DB Schenker. Jej lubelski oddział przy ul. Krochmalnej znajduje się w miejscu przeznaczonym pod obiekty towarzyszące dworcowi, którego budowę zapowiadają władze Lublina
– W pobliżu tej lokalizacji planowana jest zajezdnia dla autobusów realizowana w ramach budowy Dwora Metropolitarnego – potwierdza Joanna Stryczewska z Urzędu Miasta Lublin. – Nieruchomości zostaną wywłaszczone na podstawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej a istniejące budynki przeznaczone będą do rozbiórki.
Swoją ekspansję w Lublinie firma Panattoni zaczęła od kompleksu przy ul. Franczaka „Lalka”, gdzie powstały trzy hale o łącznej powierzchni ponad 70 tys. mkw. Kolejne hale wyrosły w podlubelskich Niemcach, gdzie zainstalowała się fabryka firmy Varroc Lighting Systems, jednego z największych na świecie producentów oświetlenia do samochodów. Następne obiekty Panattoni mają powstać w Lublinie przy Mełgiewskiej w rejonie Tyszowieckiej.
Świdnickie hale magazynowe są planowane w blisko 200-hektarowej świdnickiej Strefie Aktywności Gospodarczej, położonej w pobliżu lotniska, drogi ekspresowej S17 oraz samego Lublina. Grunty są własnością prywatną.
– Prawdopodobnie inwestycja Panattoni zgra się w czasie z budową dróg dojazdowych do strefy – spodziewa się zastępca burmistrza Świdnika. Jego podwładni otworzyli we wtorek oferty od firm zainteresowanych budową dojazdów, czyli ul. Żwirki i Wigury oraz Nadleśnej. Najtańsza z ofert opiewa na niespełna 8,5 mln zł. – Teraz przystępujemy do analizy materiałów złożonych przez oferentów, aby niezwłocznie podpisać umowę na budowę ulic – deklaruje Dmowski.