
W piątek otwarty został następny fragment trasy ekspresowej S19, łączący Sokołów Małopolski ze Stobierną. Oddany odcinek ma 12,5 km długości. Jego budowa kosztowała 290 mln zł.

S19, jako część trasy Via Carpatia, ma biec z północy na południe Polski, łącząc m.in. Białystok, Lublin i Rzeszów. Dzięki niej – po zakończeniu budowy tej arterii oraz po ułożeniu ekspresówki z Lublina do stolicy (ta inwestycja już trwa) – będzie można także dojechać dwupasmową drogą z Podkarpacia do Warszawy.
Na razie gotowa jest tylko bardzo niewielka część S19 – z Rzeszowa do Sokołowa Małopolskiego, a także obwodnica Lublina w ciągu tej trasy. Trwają przetargi na budowę kolejnych odcinków między Lublinem a Rzeszowem. Cały ten fragment S19, między stolicą Podkarpacia a Lublinem, powinien być gotowy za 3-4 lata.
Droga ekspresowa S19 ma stać się główną trasą komunikacyjną na kierunku północ-południe we wschodniej części kraju. Zaczynając się na przejściu z Białorusią w Kuźnicy, a kończąc na granicy ze Słowacją w Barwinku. S19 będzie częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia, która przebiegać będzie z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji.