MPK Kraśnik zapowiada powrót „czwórki”. Od 4 kwietnia autobusy miejskiego przewoźnika kursujące na trasie między Kraśnikiem a gminą Urzędów będą zabierać, poza pracownikami Fabryki Łożysk Tocznych, również uczniów i pozostałych mieszkańców gminy.
– Ta linia autobusowa została uruchomiona na prośbę mieszkańców – mówi Paweł Dąbrowski, burmistrz Urzędowa, który przyznaje, że apele dotyczące połączenia z Kraśnikiem cały czas do niego docierają. Są kierowane m.in. od starszych osób, jak też rodziców dzieci dojeżdżających do szkół.
W czasach PRL-u linia nr 4 funkcjonowała: łączyła Dworzec PKP w Kraśniku z Urzędowem, „zaś linia nr 4a była wydłużonym do Bęczyna wariantem „czwórki” – czytamy na Facebooku MPK Kraśnik. „W latach 2005-2007 dzięki staraniom ówczesnego prezesa Michała Widomskiego linia wznowiła kursowanie na zmienionej trasie do ul. Cegielnianej” – przypomina w mediach społecznościowych kraśnicki przewoźnik.
Ostatnio przewozem pracowniczym na zbliżonej trasie dojeżdżali do pracy i z niej wracali pracownicy kraśnickiej Fabryki Łożysk Tocznych. – FŁT dopłaca do tych przejazdów swoim pracownikom – mówi Maksym Bratko, dyrektor ds. eksploatacji i rozwoju MPK w Kraśniku. Kursy pracownicze były realizowane w lutym i w marcu. – Po dwóch miesiącach okazało się, że nie ma aż tak dużego zainteresowania kursami w małych miejscowościach, dlatego też trasa przejazdu autobusów została zmodyfikowana tak, aby obsługiwać rejon o największym zainteresowaniu.
Dzięki porozumieniu podpisanemu przez burmistrza Kraśnika Wojciecha Wilka i burmistrza Urzędowa Pawła Dąbrowskiego, we współpracy ze starostą kraśnickim Andrzejem Rollą, autobusy MPK Kraśnik będą wkrótce zabierać wszystkich pasażerów. Linia stanie się regularna. – Obecne przepisy umożliwiają wyjazd miejskiego przewoźnika tylko na mocy porozumienia zawartego celowo w tym zakresie – wyjaśnia Bratko.
Autobusy linii nr 4 mają zacząć kursować od 4 kwietnia. Kursów będzie w sumie 9. Będą od poniedziałku do piątku. Dodatkowo w soboty będzie realizowany też odwóz pracowników po piątkowej trzeciej zmianie w FŁT.
Trasa linii nr 4 będzie przebiegała przez • Kraśnik (Mickiewicza Główny) • ul. Mickiewicza • al. Niepodległości • ul. Urzędowską • Brama FŁT(wybrane kursy) • ul. Urzędowska • Urzędów Rynek • Mikuszewskie • Bęczyn. Wybrane kursy autobusów będą dostosowane do godzin zmian pracy w FŁT a także skoordynowane z dzwonkami w szkołach i pojadą trasą wariantową przez miejscowości Zakościelne, Góry i Rankowskie (szczegóły na stronie internetowej MPK Kraśnik).
Pracownicy FŁT nadal będą mogli kupić bilety miesięczne z 50 proc. dopłatą ze strony FŁT. Pozostałe osoby będą objęte drugą tzw. pozamiejską strefą biletową. – Bilety będą kosztować 2,60 zł normalny i 1,30 zł ulgowy – zapowiada Bratko.
Docelowo – jak podaje MPK Kraśnik, linia będzie obsługiwana pojazdami mini i midi – Iveco Rossero, Jelcz Vero, Autosan Solina/Wetlina, „ale w pierwszym dniu funkcjonowania na linii pojawi się pojemniejszy autobus – nasz flagowy Mercedes-Citaro K #122.” – zapowiada miejski przewoźnik. Kraśnickie MPK zapowiada również, że pierwsi pasażerowie linii w godz. 6 – 8.30 otrzymają od przewoźnika „słodkie upominki”. Będą przygotowane też ulotki z cennikiem i rozkładem jazdy.
„Po blisko 15-stu latach przywracamy kursowanie linii nr 4!” – poinformował MPK w Kraśniku.