![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Na uczelnianym lotnisku Akademickiego Portu Lotniczego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej dobiega końca budowa dróg kołowania. Drogowcy na uporanie się ze wszystkim potrzebują jeszcze około miesiąca.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Obecnie układane są kolejne warstwy podłoża pod asfalt na powstających drogach kołowania Alfa, Charlie, Delta oraz zjazdu w drogę nieutwardzoną Golf II. Wszystkie te zadania są częścią projektu modernizacji terenu lotniska - budowy sztucznej drogi startowej na lotnisku PWSZ w Depułtyczach Królewskich.
– Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem – mówi dr hab. inż. Arkadiusz Tofil, rektor chełmskiej PWSZ. - Dokładamy wszelkich starań, by ukończone zostały w założonym terminie. Obecnie studenci odbywają szkolenia na lotnisku w Radawcu, ale już od nowego Roku Akademickiego 2021/2022 będą mogli ponownie szkolić się w Centrum Lotniczym w Depułtyczach Królewskich.
Budowa dróg kołowania to koszt rzędu 5 mln zł. Przedsięwzięcie poprzedziła znacznie kosztowniejsza, bo wyceniona na około 22 mln zł budowa równoległych dróg startowych – betonowej i trawiastej. Długość pierwszej to 1020 m, a szerokość 50 m. Z kolei droga trawiasta o szerokości 50 m jest krótsza o 220 m. W ramach tego samego zadania powstał także heliport, czyli lądowisko dla helikopterów.
– Budowa obu dróg startowych praktycznie dobiegła końca już późną jesienią – mówi Łukasz Puzio, dyrektor Centrum Lotniczego PWSZ. – Natomiast procedury odbiorowe z udziałem Wojewódzkiego Inspektora Budowlanego i Urzędu Lotnictwa Cywilnego przeciągnęły się niemal do końca kwietnia tego roku. Wtedy też ULC wydał decyzję umożliwiającą nam eksploatację obu dróg startowych.
Drogi startowe zostały wyposażone w oświetlenie nawigacyjne oraz system PAPI, czyli ścieżki podejścia.
![e-Wydanie](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/public/dziennikwschodni.pl/e-wydanie-artykul.png)