Linie lotnicze Wizz Air zamykają bazę operacyjną w Porcie Lotniczym Lublin. Od czerwca zawieszają loty do Doncaster Sheffield, Liverpoolu i Tel Awiwu. Władze portu liczą na szybkie przejęcie tych tras przez innych przewoźników
Bazę operacyjną Wizz Air w Porcie Lotniczym Lublin z wielką pompą otwarto w połowie września 2015 roku. W związku z tym uruchomiono kilka nowych połączeń, a wcześniej w Lublinie rekrutowano personel załogi pokładowej. Pracę znalazło ok. 30 osób.
W poniedziałek węgierska firma poinformowała, że w czerwcu przyszłego roku zamknie lubelską bazę, a stacjonującego w niej Airbusa A320 skieruje do obsługi lotów w Porcie Lotniczym Katowice. Decyzja przewoźnika związana jest z planowanym na marzec przyszłego roku uruchomieniem dziesięciu nowych tras, które połączą Katowice z Porto, Monachium, Lwowem, Charkowem, Malagą, Faro i Podgoricą, a także Gdańsk z Lwowem, Warszawę z Podgoricą oraz Poznań z Dortmundem.
– Po wnikliwej analizie podjęliśmy decyzję o zmianach w planach naszej siatki połączeń z Lublina oraz przesunięciu pewnej ilości oferowanych miejsc w sprzedaży zasilając inne bazy w Polsce. Niemniej jednak nadal latamy z Lublina na pięciu trasach. Serdecznie dziękujemy naszym współpracownikom z bazy w Lublinie za ich ciężką pracę i mamy nadzieję, że skorzystają z możliwości kontynuowania kariery w Wizz Air w innych bazach w Polsce – informuje George Michalopoulos, członek zarządu ds. handlowych w Wizz Air.
W siatce połączeń węgierskiego przewoźnika z lubelskiego lotniska pozostaną: Eindhoven, Londyn Luton, Kijów, Oslo Torp i Sztokholm. Loty do Londynu Luton mają odbywać się codziennie, a cztery pozostałe kierunki będą obsługiwane dwa razy w tygodniu. Oznacza to, że w czerwcu z rozkładów znikną rejsy do Doncaster Sheffield, Liverpoolu i Tel Awiwu.
Władze portu w przesłanym mailem stanowisku informują, że decyzję przewoźnika przyjęły z zaskoczeniem, ale i zrozumieniem. – Port Lotniczy Lublin obecnie współpracuje z sześcioma przewoźnikami, co zapewnia mu stabilną sytuację oraz realne możliwości, aby zapewnić przejęcie skasowanych tras przez innych operatorów – zapewniają.
Przedstawiciele lotniska podkreślają, że realnie z rozkładów znikną dwa kierunki, bo do Tel Awiwu latają obecnie także Polskie Linie Lotnicze LOT.
– Bardzo dobre wyniki operacyjne na tej trasie są podstawą do tego, aby LOT przejął rejsy oferowane dotąd przez linie Wizz Air, zapewniając tę samą częstotliwość lotów – informują władze portu.
Zapowiadają też podjęcie działań zmierzających do uruchomienia rejsów do Doncaster Sheffield i Livepoolu przez innych przewoźników.